Škoda Fabia 130 Sport debiutuje jako najszybszy hatchback w historii marki
Škoda obchodzi w tym roku swoje 130-lecie. To dobra okazja do tworzenia modeli w edycjach specjalnych. Jedną z takich propozycji jest Fabia 130 Sport wyróżniająca się ostrym wyglądem i świetnymi osiągami.
Wersja 130 Sport powstała na bazie topowej odmiany Monte Carlo napędzanej benzynowym silnikiem 1.5 TSI. Co warte odnotowania - Czesi nie ograniczyli się tylko do kilku wizualnych detali, ale i zmodyfikowali napęd oraz podwozie.
Sercem Fabii 130 jest ulepszony silnik 1.5 TSI EVO2, który zyskał zmodyfikowany kolektor dolotowy i oprogramowanie sterujące, co zaowocowało wzrostem mocy do 130 kW (176 KM), dostępnej w zakresie od 5750 do 6000 obr./min. i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 250 Nm (od 1500 do 4000 obr./min.).
Producent popracował też nad oprogramowaniem 7-stopniowej przekładni DSG, która teraz działa szybciej i pozwala na skuteczniejsze hamowanie silnikiem. Osiągi robią wrażenie - sprint do setki zajmuje tylko 7,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 228 km/h. Dzięki takim osiągom jest to najszybsza seryjnie produkowana Fabia w historii.
Nowa Skoda Octavia - zmiany trzeba pokazać palcem
Do mocniejszego napędu dostosowano oczywiście podwozie. Zawieszenie zostało obniżone o 15 mm, a układ kierowniczy zyskał krótsze przełożenie, co w połączeniu z całkowicie wyłączalną kontrolą trakcji powinno zapewnić bardziej emocjonujące wrażenia z jazdy.
Ostrzejszy charakter Fabii 130 znajduje swoje odzwierciedlenie w zewnętrznych detalach takich jak ozdobne, czarne wstawki, oświetlenie Bi-LED czy dodatkowe spojlery i podwójne końcówki wydechu.
Wyposażenie też nie rozczarowuje. Na pokładzie znajdziemy m.in. elektrycznie regulowane sportowe fotele, cyfrowe zegary, multimedia z 9-calowym ekranem czy pakiet systemów wsparcia kierowcy. Informacje na temat cen i dostępności powinniśmy poznać niebawem. Można jednak podejrzewać, że wersja 130 Sport będzie droższa od Monte Carlo startującej od 105 550 zł.