Sebastian Vettel odchodzi z Ferrari. Zespół nie przedłuży umowy z niemieckim kierowcą

Pogłoski stały się faktem – jeden z czołowych kierowców Formuły 1 Sebastian Vettel nie przedłuży kontraktu ze swoim dotychczasowym zespołem Scuderia Ferrari. Niemiec był związany z włoską stajnią od 2015 roku.

Sebastian Vettel związany był z włoskim zespołem od 2015 rokuSebastian Vettel związany był z włoskim zespołem od 2015 roku
Źródło zdjęć: © fot. Bryn Lennon/Getty Images
Filip Buliński

Zespół Scuderia Ferrari oficjalnie poinformował, że po sezonie 2020 dobiegnie końca współpraca z Sebastianem Vettelem. Podczas negocjacji przedłużenia umowy strony nie doszły do porozumienia. Według plotek wpływ na taką decyzja miała mieć mało atrakcyjna oferta, którą zespół złożył niemieckiemu kierowcy. Oficjalnie jednak niższe zarobki nie miały wpływu na decyzję Niemca.

– Zespół i ja zdaliśmy sobie sprawę, że nie ma już dłużej wspólnej chęci do pozostania razem po tegorocznym sezonie. Sprawy finansowe nie odegrały żadnej roli przy podjęciu decyzji. Nie myślę takimi kategoriami, jeśli chodzi o podejmowanie kluczowych decyzji i tak też zostanie – zapewnia Sebastian Vettel.

Podczas konferencji prasowej podobne zdanie wyraził Mattia Binotto, szef zespołu Scuderia Ferrari.

– Jest to decyzja podjęta wspólnie i obie strony czują, że jest ona najlepsza. (…) Nie było żadnego konkretnego powodu, który doprowadził do tej decyzji, poza tym, że pojawiło się przekonanie, iż nadszedł czas na pójście w swoją stronę i osiągnięcie indywidualnych celów – mówił szef zespołu.

Sebastian Vettel dołączył do Ferrari w 2015 roku, zastępując na stanowisku kierowcy Fernando Alonso. Z włoskim zespołem Formuły 1 Niemiec wygrał czternaście Grand Prix, jednak tytułu mistrza świata nie zdobył. Zarówno w 2017, jak i w 2018 roku był wicemistrzem. Od zeszłego roku jego kolegą z zespołu był Charles Leclerc, który w sezonie 2019 wyprzedził Niemca w klasyfikacji generalnej.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej