Seat odświeży sprawdzone modele. Celuje w konkretną grupę klientów

Miniony rok okazał się wyjątkowo udany dla grupy Seat. Spora w tym zasługa Cupry, która podbija europejskie rynki. Warto jednak odnotować, że sam Seat również radzi sobie nieźle. Marka w końcu odnalazła swoją niszę.

Seat Ibiza i Arona po liftingu - zapowiedźSeat Ibiza i Arona po liftingu - zapowiedź
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Seat
Aleksander Ruciński

W 2024 roku grupa Seat osiągnęła rekordowy zysk operacyjny w wysokości 633 milionów euro, co oznacza wzrost o 1,3 proc. w porównaniu do 2023 roku. Roczne obroty wzrosły do rekordowego poziomu 14,5 miliarda euro, czyli o 1,4 proc. więcej niż w poprzednim roku. Jednym słowem - jest dobrze, a ma być jeszcze lepiej. Wszystko dzięki konsekwentnie realizowanej strategii dotyczącej Seata oraz sukcesywnemu rozwojowi Cupry.

Marka utworzona w 2018 roku okazała się kurą znoszącą złote jajka. W ciągu zaledwie siedmiu lat doczekała się siedmiu modeli, w tym czterech całkowicie niepowiązanych z gamą Seata. Dwa z nich są pełnoprawnymi elektrykami, a jeszcze w tym roku dołączy do nich kolejny - miejski Raval.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Seat Leon - Poznaj jego wady i zalety

To właśnie Cuprze z hiszpańskiej dwójki przypadła przewodnia rola w rozwoju elektromobilności, podczas gdy Seat pozostanie ostoją w pełni spalinowej i hybrydowej motoryzacji. Choć w dobie popularności Cupry, wiele osób kwestionuje sens istnienia Seata, marka nigdzie się nie wybiera i ogłasza plany na przyszłość.

Jak dowiedzieliśmy się podczas oficjalnej konferencji prasowej zorganizowanej 13 marca, do gamy dołączą niebawem wyraźnie odświeżone wydania Ibizy i Arony, a następnie Leona. Mają być odpowiedzią na potrzeby klientów poszukujących atrakcyjnie wyglądających i dobrze wycenionych aut opartych na sprawdzonych rozwiązaniach technicznych.

Wybrane dla Ciebie
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?