Seat odświeży sprawdzone modele. Celuje w konkretną grupę klientów

Miniony rok okazał się wyjątkowo udany dla grupy Seat. Spora w tym zasługa Cupry, która podbija europejskie rynki. Warto jednak odnotować, że sam Seat również radzi sobie nieźle. Marka w końcu odnalazła swoją niszę.

Seat Ibiza i Arona po liftingu - zapowiedźSeat Ibiza i Arona po liftingu - zapowiedź
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Seat
Aleksander Ruciński

W 2024 roku grupa Seat osiągnęła rekordowy zysk operacyjny w wysokości 633 milionów euro, co oznacza wzrost o 1,3 proc. w porównaniu do 2023 roku. Roczne obroty wzrosły do rekordowego poziomu 14,5 miliarda euro, czyli o 1,4 proc. więcej niż w poprzednim roku. Jednym słowem - jest dobrze, a ma być jeszcze lepiej. Wszystko dzięki konsekwentnie realizowanej strategii dotyczącej Seata oraz sukcesywnemu rozwojowi Cupry.

Marka utworzona w 2018 roku okazała się kurą znoszącą złote jajka. W ciągu zaledwie siedmiu lat doczekała się siedmiu modeli, w tym czterech całkowicie niepowiązanych z gamą Seata. Dwa z nich są pełnoprawnymi elektrykami, a jeszcze w tym roku dołączy do nich kolejny - miejski Raval.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Seat Leon - Poznaj jego wady i zalety

To właśnie Cuprze z hiszpańskiej dwójki przypadła przewodnia rola w rozwoju elektromobilności, podczas gdy Seat pozostanie ostoją w pełni spalinowej i hybrydowej motoryzacji. Choć w dobie popularności Cupry, wiele osób kwestionuje sens istnienia Seata, marka nigdzie się nie wybiera i ogłasza plany na przyszłość.

Jak dowiedzieliśmy się podczas oficjalnej konferencji prasowej zorganizowanej 13 marca, do gamy dołączą niebawem wyraźnie odświeżone wydania Ibizy i Arony, a następnie Leona. Mają być odpowiedzią na potrzeby klientów poszukujących atrakcyjnie wyglądających i dobrze wycenionych aut opartych na sprawdzonych rozwiązaniach technicznych.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯