Niby inflacja, a te samochody sprzedają się na pniu. Mamy wyniki

Niby inflacja, a te samochody sprzedają się na pniu. Mamy wyniki

salon samochodowy
salon samochodowy
Źródło zdjęć: © Licencjodawca
Mateusz Lubczański
06.04.2023 11:45, aktualizacja: 09.04.2023 11:31

Mamy już wyniki sprzedaży z pierwszego kwartału 2023 roku. Dzięki znaczącym wzrostom zmianie uległa też prognoza na najbliższe miesiące. Niezwykle mocny jest segment premium.

Tylko w marcu 2023 roku zarejestrowano w Polsce 49,5 tys. samochodów. To wynik lepszy o 28 proc. w stosunku do 2022 roku. Od początku roku zarejestrowano 123 032 auta i jest to wynik lepszy o 20 proc. niż rok wcześniej.

Liderem jest, do czego zdążyliśmy się przyzwyczaić, Toyota. Ma ona 21,3 proc. rynku. Goniąca ją Škoda obejmuje 10, 3 proc. rynku. Zamykająca podium Kia zanotowała spadek w wysokości 7,5 proc. r/r.

Co więcej, w pierwszej dziesiątce mamy aż trzy marki premium – Audi, BMW oraz Mercedesa. Pozostałe pozycje obejmują kolejno Volkswagen, Hyundai, Dacia oraz Renault. Prognoza sprzedaży na ten rok to aktualnie 435 tys. sztuk.

– Szybka dostępność to jeden z czynników decydujących dziś o dobrych wynikach sprzedaży – informuje Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. – Producenci zintensyfikowali też swoje działania promocyjne. Osoby fizyczne kupujące auta na potrzeby własne wciąż mogły korzystać z ofert wyprzedażowych – podkreśla ekspert.

Godnym podkreślenia jest wynik Tesli, która opiera swą sprzedaż tylko i wyłącznie o samochody elektryczne. W marcu Tesla zanotowała pozycję nr 21 z wynikiem 733 zarejestrowanych aut, natomiast na koniec pierwszego kwartału pozycję nr 23 z wynikiem 1046 sprzedanych samochodów i udziałem na poziomie 0,85%. 733 sztuki to zatem ponad dwa razy więcej niż rezultat osiągnięty przez tą markę w ciągu dwóch pierwszych miesięcy.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (16)