Ruf SCR nareszcie oficjalnie. To nowoczesne auto, choć na takie nie wygląda

Ruf to niemiecki specjalista od Porsche, który poświęcił ponad 4 lata na rozwój projektu SCR. Tak powstał wyjątkowy pojazd, który łączy nowoczesne rozwiązania techniczne z klasycznie wyglądającym nadwoziem. Nie jest jednak restomodem, lecz autem stworzonym praktycznie od podstaw.

964 to jedna z piękniejszych generacji 911. Nic dziwnego, że Ruf się nią inspirował.964 to jedna z piękniejszych generacji 911. Nic dziwnego, że Ruf się nią inspirował.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Bazą i najważniejszym elementem projektu SCR jest oczywiście nadwozie. Choć wygląda ono niemal identycznie jak Porsche 911 generacji 964, w rzeczywistości stworzono je od podstaw z włókna węglowego.

Poza materiałem użytym do budowy, karoseria wyróżnia się również licznymi wzmocnieniami i klatką bezpieczeństwa, skrzętnie ukrytą w konstrukcji pojazdu. Choć wnętrze trudno nazwać spartańskim - mamy tu skórę i kraciaste wstawki - wyposażenie zredukowano do minimum. Dzięki temu udało się osiągnąć niską masę własną, która nie przekracza 1250 kg.

W połączeniu z napędem o mocy 510 KM jest to naprawdę szybkie auto. Wrażenie robi też maksymalny moment obrotowy na poziomie 470 Nm. Warto wspomnieć, że takie wyniki uzyskano z 4-litrowego, wolnossącego silnika.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Napęd trafia oczywiście na tylną oś za pośrednictwem klasycznej, 6-stopniowej przekładni manualnej, która dodaje SCR-owi surowego charakteru. Dokładne osiągi nie są znane, ale Ruf nie ukrywa, że to auto przeznaczone do szybkiej jazdy, niekoniecznie po drogach publicznych, choć oczywiście nie zabraknie niezbędnej homologacji.

Cena na razie pozostaje nieznana. Tak samo jak terminy pierwszych dostaw do klientów. Biorąc jednak pod uwagę inne dzieła tego producenta, spodziewamy się wysokich kwot na poziomie 1,5-2 mln euro.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/10] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów