Rozbił 1800-konne porsche 911, ponieważ przegapił punkt hamowania

W przypadku prób przyspieszania do wysokiej prędkości, jej osiągnięcie stanowi jedynie połowę sukcesu. Potem trzeba jeszcze bezpiecznie zatrzymać pojazd, co czasem okazuje się niełatwym zadaniem. Przekonał się o tym kierowca 1800-konnego porsche, który brał udział w próbie na niemieckim evencie.

Auto z dużą prędkością uderzyło w bele siana. Uszkodzenia okazały się znaczące.Auto z dużą prędkością uderzyło w bele siana. Uszkodzenia okazały się znaczące.
Źródło zdjęć: © youtube.com/caraccelerationtv
Aleksander Ruciński

Impreza Vmax200 organizowana w Niemczech nie zakończyła się szczęśliwie dla kierowcy mocno zmodyfikowanego porsche 911 turbo s rocket. Uznany tuningowy specjalista 9ff stworzył prawdziwego potwora, zdolnego rozpędzać się od 100 do 200 km/h w zaledwie 3,1 sekundy i bez problemu przekraczać granicę 350 km/h. Podczas jazdy z taką prędkością porządne hamulce oraz chłodny umysł wydają się niezbędne. Najwyraźniej jednak w prezentowanej układance zabrakło jednego z tych elementów.

Porsche 9ff 911 Turbo 1800HP Accident Crash

Na filmie widać jak kierowca rozpędza zmodyfikowane porsche w imponującym tempie. Gdy jedzie z prędkością około 365 km/h przegapia jednak zalecany punkt hamowania, wskazujący miejsce, w którym należy rozpocząć manewr, by bezpiecznie zakończyć próbę. Taka pomyłka podczas jazdy z ogromną prędkością nie mogła skończyć się dobrze.

Do pełnego zatrzymania zabrakło co najmniej kilkudziesięciu metrów. W efekcie 911 turbo s rocket zakończyło próbę, uderzając w bele siana ustawione na końcu pasa. Kierowcy nic się nie stało, ale auto ucierpiało naprawdę znacząco i raczej przez dłuższy czas nie będzie nadawało się do startów w kolejnych próbach.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa