Rover Streetwise | Strzał z ulicy

Rover 25 to dość częsty widok na polskich drogach, ale jedna z jego odmian, nazwana Streetwise, nie jest zbyt częstym gościem naszych ulic. Muszę przyznać, że robiąc mu poniższe zdjęcia, widziałem go chyba po raz pierwszy.

Obraz
Rafał Warecki

Rover 25 to dość częsty widok na polskich drogach, ale jedna z jego odmian, nazwana Streetwise, nie jest zbyt częstym gościem naszych ulic. Muszę przyznać, że robiąc mu poniższe zdjęcia, widziałem go chyba po raz pierwszy.

Streetwise to stylistycznie uterenowiony pojazd segmentu C zbudowany na bazie wspomnianego modelu Rover 25. Delikatnie przestylizowany hatchback miał przyciągnąć do marki Rover młodych klientów. Przez producenta był zaliczany nawet do popularnej wśród nich kategorii SUV, mimo że swoim pochodzeniem bardziej nawiązywał do Audi Allroad czy Renault Scenic RX4.

Obraz

Produkcja modelu rozpoczęła się w 2003 roku. Nadwozie doposażono w szersze nadkola, nieco mocniej rozdmuchane, zmodyfikowane zderzaki, progi oraz szereg listew ozdobnych. Aby podkreślić terenowy charakter auta, wszystko wykonano z niepolakierowanego tworzywa sztucznego. Na dachu auta dodatkowo znalazły się relingi o nośności 65 kg.

Aby samochód sprawiał wrażenie bardziej funkcjonalnego, zwiększono prześwit i dodano 16-calowe obręcze jako standard. Niestety, w odmianie tej zabrakło napędu 4x4, który ze względu na promowaną dla niego pozycję rynkową po prostu powinien się znaleźć.

Pod maską uterenowionej stylistycznie wersji można było znaleźć jedną dieslowską i trzy benzynowe jednostki znane z modelu 25, wszystkie sprzężone z pięciostopniowym automatem. Pojemności 1.4 (84 KM i 103 KM), 1.6 (109 KM) i 1.8 (113 KM), a także 2.0 TD (101 KM) także nie były w stanie przyciągnąć nowych klientów.

Obraz

Oprócz bogatszego wyposażenia kilka zmian można zaobserwować także we wnętrzu auta - półskórzana tapicerka, skórzana kierownica i mieszek zmiany biegów, specjalne wstawki konsoli centralnej czy dwumiejscowa tylna kanapa miały podnieść prestiż odmiany Streetwise i dać marce Rover szansę na utrzymanie się na rynku. Niestety, tak się nie stało. Produkcja zakończyła się w kwietniu 2005 roku razem z ogłoszeniem upadłości firmy.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟