Rover Streetwise | Strzał z ulicy

Rover 25 to dość częsty widok na polskich drogach, ale jedna z jego odmian, nazwana Streetwise, nie jest zbyt częstym gościem naszych ulic. Muszę przyznać, że robiąc mu poniższe zdjęcia, widziałem go chyba po raz pierwszy.

Rover Streetwise | Strzał z ulicy
Rafał Warecki

27.08.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:28

Rover 25 to dość częsty widok na polskich drogach, ale jedna z jego odmian, nazwana Streetwise, nie jest zbyt częstym gościem naszych ulic. Muszę przyznać, że robiąc mu poniższe zdjęcia, widziałem go chyba po raz pierwszy.

Streetwise to stylistycznie uterenowiony pojazd segmentu C zbudowany na bazie wspomnianego modelu Rover 25. Delikatnie przestylizowany hatchback miał przyciągnąć do marki Rover młodych klientów. Przez producenta był zaliczany nawet do popularnej wśród nich kategorii SUV, mimo że swoim pochodzeniem bardziej nawiązywał do Audi Allroad czy Renault Scenic RX4.

Obraz

Produkcja modelu rozpoczęła się w 2003 roku. Nadwozie doposażono w szersze nadkola, nieco mocniej rozdmuchane, zmodyfikowane zderzaki, progi oraz szereg listew ozdobnych. Aby podkreślić terenowy charakter auta, wszystko wykonano z niepolakierowanego tworzywa sztucznego. Na dachu auta dodatkowo znalazły się relingi o nośności 65 kg.

Aby samochód sprawiał wrażenie bardziej funkcjonalnego, zwiększono prześwit i dodano 16-calowe obręcze jako standard. Niestety, w odmianie tej zabrakło napędu 4x4, który ze względu na promowaną dla niego pozycję rynkową po prostu powinien się znaleźć.

Pod maską uterenowionej stylistycznie wersji można było znaleźć jedną dieslowską i trzy benzynowe jednostki znane z modelu 25, wszystkie sprzężone z pięciostopniowym automatem. Pojemności 1.4 (84 KM i 103 KM), 1.6 (109 KM) i 1.8 (113 KM), a także 2.0 TD (101 KM) także nie były w stanie przyciągnąć nowych klientów.

Obraz

Oprócz bogatszego wyposażenia kilka zmian można zaobserwować także we wnętrzu auta - półskórzana tapicerka, skórzana kierownica i mieszek zmiany biegów, specjalne wstawki konsoli centralnej czy dwumiejscowa tylna kanapa miały podnieść prestiż odmiany Streetwise i dać marce Rover szansę na utrzymanie się na rynku. Niestety, tak się nie stało. Produkcja zakończyła się w kwietniu 2005 roku razem z ogłoszeniem upadłości firmy.

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)