Roszady w Jeepie. Dyrektor generalny ustępuje ze stanowiska

Mimo sukcesów w Europie Jeep nie przeżywa pod kątem sprzedaży swojego najlepszego okresu. To właśnie dlatego najwyższe stanowisko w szeregach marki zajmie zupełnie nowa twarz.

Jeep AvengerJeep Avenger
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Jeep
Kamil Niewiński

W perspektywy Europy może się wydawać, że obecnie Jeep znajduje się w naprawdę dobrym położeniu. Pomijając już fakt otrzymania przez model Avenger wielce prestiżowej nagrody Samochodu Roku 2023, w pierwszych ośmiu miesiącach 2023 r. Jeep sprzedał na Starym Kontynencie dokładnie 81 840 aut. Względem okresu styczeń-sierpień 2022 jest to wzrost o 19,4 proc.

W ujęciu globalnym jednak dane te nie prezentują się już tak dobrze. W 2022 r. na całym świecie Jeep sprzedał 1,1 mln egzemplarzy, co było spadkiem o 13 proc. i najgorszym rezultatem marki od 2014 r. Sytuacji nie poprawił nawet debiut Avengera - europejski bestseller nie pomógł podźwignąć producenta na kluczowym rynku USA, gdzie w pierwszej połowie 2023 r. sprzedaż Jeepa spadła o 12 proc. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jeep Wrangler Sahara - To nadal Wrangler!

Już w lipcu tego roku dyrektor generalny koncernu Stellantis Carlos Tavares mówił o konieczności zwiększenia udziału rynkowego Jeepa. Z perspektywy czasu wypowiedź ta wyglądała jak zapowiedź poważnych zmian na najwyższych stanowiskach. Posadę dyrektora generalnego marki stracił bowiem Christian Meunier, który pełnił tę rolę od 2019 r., a więc jeszcze w momencie, gdy Jeep był częścią koncernu FCA.

Miejsce Meuniera zajmie Antonio Filosa - bardzo doświadczony fachowiec, który swoją przygodę z branżą motoryzacyjną rozpoczął już w 1999 r. dołączając wtedy do Grupy Fiata. Prężnie działał w Ameryce Łacińskiej, będąc tam szefem regionu takich marek, jak Alfa Romeo czy Maserati. Od 2021 r. działał on zaś jako dyrektor operacyjny koncernu Stellantis na Amerykę Południową. 1 listopada 2023 r. rozpocznie więc w swojej karierze zupełnie nowy etap.

Antonio Filosa, nowy dyrektor generalny marki Jeep
Antonio Filosa, nowy dyrektor generalny marki Jeep © Materiały prasowe | Leo Lara, Stellantis
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł