Renault Megane przeszło facelifting. Ma więcej przycisków i hybrydę plug-in

Aż trudno uwierzyć, że obecna generacja Renault Megane ma już 4 lata. Auto nadal wygląda świeżo, choć w kilku kwestiach zostało w tyle za konkurencją. Francuzi postanowili nadrobić zaległości, przeprowadzając facelifting, który wyszedł popularnemu kompaktowi na dobre. Największą nowość stanowi pojawienie się w gamie hybrydy plug-in.

Czy Megane wyładniało? Zawsze wyglądało dobrze, więc duże zmiany nie były potrzebne.Czy Megane wyładniało? Zawsze wyglądało dobrze, więc duże zmiany nie były potrzebne.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Patrząc na fotografie trudno zauważyć jakiekolwiek zmiany. Słusznie, gdyż stylistyka Megane ich nie wymagała. Francuzi ograniczyli się tak naprawdę do zastosowania zmienionych reflektorów LED, nowej grafiki tylnych świateł, delikatnego przeprojektowania wlotów powietrza oraz oczywiście uzupełnienia oferty o nowe lakiery nadwozia czy opcje wykończenia wnętrza.

W kabinie także brak śladów po rewolucji. Trzeba jednak oddać Renault, że poprawiło to, co najbardziej irytowało w obecnym wydaniu. Na pokładzie znajdziemy więc szybciej działające i bardziej przystępne w obsłudze multimedia. Co więcej, sterowanie klimatyzacją odbywa się teraz głównie przy udziale klasycznych przycisków i pokręteł zamontowanych poniżej.

To odważne posunięcie wbrew panującym trendom, będące dobrym dowodem na to, że Francuzi słuchają swoich klientów. Wyświetlacze nadal jednak grają tu główną rolę - ten przed kierowcą jest teraz nawet większy - urósł z 7,2 do 10,2 cala i nareszcie szczelnie wypełnia przestrzeń za kierownicą.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Więcej dzieje się bowiem w kwestii wyposażenia, szczególnie tego z zakresu wspomagania kierowcy. Na pokładzie zagoszczą m.in. systemy wspomagania jazdy w korku oraz na autostradzie odpowiadające za zwalnianie, przyspieszanie i zatrzymywanie pojazdu. A co z napędem? Tutaj Renault przygotowało prawdziwą niespodziankę.

Megane po raz pierwszy w historii modelu otrzyma bowiem napęd hybrydowy. I to nie byle jaki, bo z wtyczką. Producent określa swoją hybrydę plug-in mianem E-Tech. Za tą atrakcyjną nazwą kryje się benzynowy silnik 1,6 wspomagany dwiema jednostkami elektrycznymi. Łączna moc takiego zestawu to 160 KM. Niezłe wrażenie robi też obiecywany zasięg na poziomie 65 km w trasie i 50 km w mieście. Chętni na to wydanie na razie będą skazani na kombi, a za jakiś czas ofertę uzupełni hatchback.

Ceny odświeżonego kompaktu Renault na razie pozostają nieznane, lecz zapewne zmieni się to już niebawem. Szczególnie jesteśmy ciekawi kwot, jakie trzeba będzie zapłacić za hybrydę plug-in. Jak na razie jedynym konkurentem w tej klasie wydaje się Kia Ceed PHEV wyceniona na 127 990 zł. Jeśli Megane będzie tańsze, może zdobyć spore grono klientów.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/16] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

"AI zastąpi połowę pracowników biurowych" - twierdzi szef Forda
"AI zastąpi połowę pracowników biurowych" - twierdzi szef Forda
Rodzinne modele w finansowaniu jak za auto miejskie. Miesięczna rata to nawet 461 zł
Rodzinne modele w finansowaniu jak za auto miejskie. Miesięczna rata to nawet 461 zł
Nowe Porsche Cayenne pobiło rekord jeszcze przed debiutem. Trafiło też w ręce Hammonda
Nowe Porsche Cayenne pobiło rekord jeszcze przed debiutem. Trafiło też w ręce Hammonda
Za granicą mandat, a u nas? Poseł chciał zmiany w przepisach o rowerzystach
Za granicą mandat, a u nas? Poseł chciał zmiany w przepisach o rowerzystach
"Nikt nie chce już manualnych skrzyń" - twierdzi dyrektor koreańskiej marki
"Nikt nie chce już manualnych skrzyń" - twierdzi dyrektor koreańskiej marki
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Prawo jazdy z kodem 78: Nowa perspektywa dla przyszłych kierowców
Prawo jazdy z kodem 78: Nowa perspektywa dla przyszłych kierowców
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
No i tyle z tych elektryków. Kolejna firma zmienia plany
No i tyle z tych elektryków. Kolejna firma zmienia plany
Piana na ulicy po deszczu. Nie jest tak niewinna, jak wygląda
Piana na ulicy po deszczu. Nie jest tak niewinna, jak wygląda
Szkody wyrządzone przez burze a ubezpieczenie. Przed czym chroni polisa OC i AC?
Szkody wyrządzone przez burze a ubezpieczenie. Przed czym chroni polisa OC i AC?
Jeep pokazał Compassa 4xe. Pod maską zupełnie nowy napęd
Jeep pokazał Compassa 4xe. Pod maską zupełnie nowy napęd