Renault i Nissan pokazały platformę CMF

Kiedyś mówiło się płyta podłogowa, a dzisiaj coraz częściej stosuje się określenie platforma. Mowa o najważniejszej części całego pojazdu, która warunkuje jego cechy, właściwości jezdne, wytrzymałość czy nawet stylistykę. Alias Renault-Nissan zaprezentował swoją najnowszą platformę o nazwie CMF.+

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Kiedyś mówiło się płyta podłogowa, a dzisiaj coraz częściej stosuje się określenie platforma. Mowa o najważniejszej części całego pojazdu, która warunkuje jego cechy, właściwości jezdne, wytrzymałość czy nawet stylistykę. Alias Renault-Nissan zaprezentował swoją najnowszą platformę o nazwie CMF.+

Poszczególne podzespoły samochodu są jak klocki, które trzeba dobrze połączyć. Rozsądnie wymierzyć rozstaw osi i osadzić jednostkę napędową. Wszystkie te elementy spaja platforma, która powstaje już w pierwszej fazie projektowania auta.

Renault i Nissan opublikowały informacje dotyczące najnowszej wspólnej platformy o nazwie Common Module Family (CMF). Ideą stworzenia tej platformy była możliwość łączenia ze sobą różnych elementów w taki sposób, żeby architektura CMF znalazła zastosowanie w gamie pojazdów obu marek.

Już wkrótce na bazie platformy CMF będą powstawały auta miejskie, kompaktowe, SUV-y czy crossovery, z nowym Nissanem Qashqaiem czy X-Trailem na czele. Renault zacznie korzystać z tej platformy w 2014 roku, gdy będzie pracowało nad nowymi modelami, takimi jak Espace, Scenic czy Laguna.

Po co to wszystko? Alias Renault-Nissan twierdzi, że dzięki użyciu platformy CMF uda się ograniczyć koszty związane z projektowaniem elementów konstrukcyjnych pojazdu nawet o 30-40%. Jeśli tak dalej pójdzie, to koncerny już wkrótce stworzą platformy idealne, bo jeśli Common Module Family w praktyce działa tak, jak opisują to Japończycy i Francuzi, to czego chcieć więcej?

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇