W końcu silnik o sensownej pojemności. Wiemy, ile kosztuje

Do gamy Renault oficjalnie dołącza nowy, hybrydowy napęd znany już m.in. z Dacii Bigster. Jego zalety nie ograniczają się wyłącznie do niskiego spalania.

Renault SymbiozRenault Symbioz
Źródło zdjęć: © Autokult | Mariusz Zmysłowski
Aleksander Ruciński

1,8 litra pojemności silnika spalinowego, 160 KM łącznej mocy i automatyczna przekładnia Multi-mode - tak w skrócie można opisać nowy, hybrydowy napęd Renault, który zadebiutował w Dacii Bigster. Teraz trafił również pod maski Symbioza i Captura zastępując dotychczasową hybrydę opartą na 1,6-litrowej jednostce.

Renault twierdzi, że średnie spalanie aut z tym napędem oscyluje w granicach 4,5 litra na 100 km. Po pierwszych jazdach Bigsterem mogę tylko potwierdzić, że nowa hybryda faktycznie jest bardzo oszczędna. Do tego płynnie rozwija moc i kiedy tylko może, korzysta z silnika elektrycznego. Więcej wrażeń przeczytasz w powyższym materiale.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Renault Austral - to nie Nokia 3310

Klienci, którzy rozważali zakup Symbioza lub Captura zyskali teraz kolejny argument za tą decyzją. Pytanie tylko, ile będą musieli zapłacić? Francuska marka opublikowała właśnie dokładne ceny.

Cennik Captura full hybrid E-Tech 160 otwiera kwota 122 900 zł. Warto odnotować, że od razu jest to bogatsza wersja wyposażenia Techno zawierająca m.in. automatyczną klimatyzację, 18-calowe felgi, system bezkluczykowy, kamerę cofania, czujniki parkowania czy multimedia z ekranem o przekątnej 10,4 cala.

Natomiast Symbioz z tym samym napędem kosztuje minimum 130 900 zł i tu, w przeciwieństwie do Captura, możemy wybrać bazową odmianę Evolution. Zawiera ona m.in. 10,4-calowe multimedia, 17-calowe felgi, system bezkluczykowy, kamerę cofania, tylne czujniki parkowania czy kamerę cofania.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯