WAŻNE
TERAZ

Prokuratura działa ws. Ziobry. Jest postanowienie po decyzji Sejmu

Range Rover Velar SVAutobiography z silnikiem V8. Do setki w 4,5 sekundy!

Co może zrobić producent, gdy nad fabrykami wisi groźba Brexitu, Europa odwraca się od diesla, WLTP zabija kolejne modele, a rynek chiński zalicza małą zadyszkę? Odpowiedź zna ekipa z Range Rovera – włożyć V8 pod maskę dużego SUV-a.

Range Rover Velar SVAutobiographyRange Rover Velar SVAutobiography
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Świetnie wyglądający SUV, łączący linie mniejszego Evoque z częścią możliwości terenowych zarezerwowanych dla większych Range Roverów, okazał się strzałem w dziesiątkę. Niestety, dotychczas najmocniejsze jednostki miały moc 300 KM i maksymalnie 6 cylindrów. Dla niektórych klientów mogło być to niewystarczające.

Dlatego też Range Rover wprowadził do oferty nową wersję - z silnikiem V8, wyjętym wprost z Jaguara F-Type, generującym 550 KM i 680 Nm momentu obrotowego. To pozwala Velarowi SVAutobiography Dynamic Edition rozpędzić się do setki w 4,5 sekundy. Moc trafia na wszystkie cztery koła poprzez 8-biegową przekładnię automatyczną. Za odpowiednią ścieżkę dźwiękową będzie odpowiadał lżejszy o 7,1 kg (w stosunku do standardowych modeli) układ wydechowy. O tym, czy pod tym względem Velarowi bliżej do luksusowego Autobiography czy chuligańskiego SVR, przekonamy się niedługo.

Range Rover Velar SVAutobiography
Range Rover Velar SVAutobiography © mat. prasowe

Oczywiście Velar został przygotowany do bardziej aktywnego prowadzenia. Ekipa z Gaydon zmodyfikowała stabilizatory i na nowo opracowała ustawienia adaptacyjnego zawieszenia. Powiększono hamulce, mają teraz 395 mm na przedniej osi. Za to na tylnej osi znalazł się aktywny dyferencjał, a w zależności od potrzeb właśnie tam może trafić 100 proc. mocy. Efektowne zarzucanie tyłem skończy się szybką potrzebą wymiany nawet 22-calowych obręczy.

Range Rover Velar SVAutobiography
Range Rover Velar SVAutobiography © mat. prasowe

Range Rover twierdzi, że aby utrzymać ekskluzywny charakter pojazdu, będzie on w sprzedaży zaledwie przez rok. Dziwnym trafem wówczas kończy się umowa z poprzednim właścicielem, Fordem, który jest odpowiedzialny za większe silniki. Pojawiają się plotki, że kolejne jednostki V8 mogą pochodzić z Niemiec…

Range Rover Velar SVAutobiography
Range Rover Velar SVAutobiography © mat. prasowe

Tak jak konkurencja Velara SVAutobiography. Porsche ma całkiem niezłą kolekcję szybkich SUV-ów, tak jak Mercedes czy BMW, które przygotowuje się do połączenia rodzin M i X. Ceny Velara w Zjednoczonym Królestwie zaczynają się od 86 120 funtów, co przekłada się na ok 420 tys. zł. W Polsce ceny opisywanego Velara nie są znane. Cennik kończy się na kwocie 445 tys. zł za 300-konnego diesla w pakiecie R-Dynamic.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/25] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów