Wersje specjalne Discovery oraz Range Rovera Sport [Nowy Jork 2012]
Na targi motoryzacyjne do Nowego Jorku oprócz Range Rovera Evoque Cabrio oraz modelu DC100 Concept Land Rover przywiózł także wersje specjalne modeli Discovery oraz Range Rovera Sport. Czym różnią się one od seryjnych aut?
05.04.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:31
Na targi motoryzacyjne do Nowego Jorku oprócz Range Rovera Evoque Cabrio oraz modelu DC100 Concept Land Rover przywiózł także wersje specjalne modeli Discovery oraz Range Rovera Sport. Czym różnią się one od seryjnych aut?
Land Rover Discovery lub LR4, bo tak ten model nazywa się w Stanach Zjednoczonych, dostępny będzie w wersji Luxury Limited Edition już tego lata. Auto ma lakier o nazwie Santorini Black, chociaż egzemplarz na zdjęciach został polakierowany na inny kolor. Pojazd stoi na 20-calowych, 10-ramiennych srebrnych felgach oraz wykończony jest kilkoma srebrnymi akcentami (relingi dachowe, przedni grill czy tylny próg nad zderzakiem).
We wnętrzu: deska rozdzielcza wykończona skórą z kontrastującymi szwami, drewno Dark Zebrano oraz bogate wyposażenie, obejmujące m.in. lodówkę, 17-głośnikowy system audio Harman/Kardon oraz 8-calowy ekran przeznaczony dla pasażerów tylnej kanapy. Pod maskę trafi 3-litrowa jednostka wysokoprężna SDV6, która produkuje 255 KM i zapewnia autu sprint od 0 do 100 km/h w niespełna 9 s oraz prędkość maksymalną 180 km/h.
W Wielkiej Brytanii ceny wersji specjalnej Land Rovera Discovery mają zaczynać się od 56 955 zł. W Polsce za standardową wersję z tą jednostką napędową trzeba zapłacić od 288 600 zł. Ciekawe, czy wersja specjalna będzie dostępna także w naszym kraju.
Drugi spośród zaprezentowanych w Nowym Jorku Land Roverów w edycji specjalnej to Range Rover Sport Supercharged Limited Edition. Ten model dostępny będzie wyłącznie w kolorach Fuji White oraz Santorini Black. Auto zdobią z zewnątrz czerwone akcenty. Mowa o zaciskach tarcz hamulcowych, logo Sport umieszczonym na tylnej klapie oraz bocznych paskach na wysokości wylotów powietrza.
W kabinie pasażerskiej także znajduje się czerwona tapicerka, która kontrastuje z czernią. Całość wygląda naprawdę nieźle, zwłaszcza w połączeniu z górną częścią deski rozdzielczej, która także wykończona została skórą.
Samochód ma 825-watowy system audio firmy Harman/Kardon, współpracujący z 17-głośnikami. Pod maską Range Rovera pracuje jednostka V8 o pojemności 5,0 l, wspomagana kompresorem. Motor ten generuje moc 510 KM, dzięki czemu auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 s oraz osiąga prędkość maksymalną 225 km/h.
Na rynek amerykański trafi zaledwie 500 egzemplarzy takich Range Roverów, ceny jeszcze nie podano. W Polsce najtańszy Range Rover Sport Supercharged w zwykłej wersji S/C kosztuje 446 300 zł.