Przymiarka – SpeedART Cayman SP‑81 CR Concept (2013) [Genewa 2013]
Jeden z czołowych tunerów Porsche – SpeedART – pracuje nad pakietem tuningowym do Porsche Caymana. Gotowy samochód, wzmocniony prawdopodobnie do 400 KM, będzie można obejrzeć na genewskim salonie samochodowym.
10.02.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:13
Salony samochodowe już od lat przyciągają nie tylko producentów aut oraz dostawców części, ale także firmy tuningowe. Jedną z pierwszych, która się pojawiała na takich wystawach był Brabus. Obecnie tunerów jest mnóstwo i zajmują oni całkiem sporą powierzchnię wystawową. Wśród warsztatów, które nie opuszczają tak ważnych salonów jak Genewa jest SpeedART, który na tegoroczną wystawę przygotowuje całościowy zestaw tuningowy do małego coupé Porsche – Caymana.
Cayman sprzedawany jest przez Porsche w dwóch wersjach: podstawowej oraz S. W obu wóz jest napędzany 6-cylindrowym „bokserem”, ale w pierwszej odmianie silnik ma 2,7 l objętości skokowej, a w drugiej ponad 3,4 l. Mniejsza z jednostek napędowych odznacza się mocą 275 KM przy 7400 obr./min, natomiast większa cechuje się 325 KM mocy dostępnymi również przy 7400 obr./min. Moment obrotowy wynosi, odpowiednio, 290 Nm i 370 Nm.
Bez względu na wersję silnikową małe Porsche ma napędzane tylne koła, a nabywca może wybierać między skrzynią manualną o sześciu przełożeniach, a 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną, którą Porsche nazywa PDK.
Kit o nazwie SP-81 CR ma być zarówno pakietem stylistycznym, jak i zwiększającym osiągi silników. Tuner zakłada, że Cayman po przeróbkach będzie miał jeden z trzech poziomów mocy: 345 KM, 360 KM lub nawet 400 KM. Modyfikacje z pewnością obejmą elektronikę motoru, układ doprowadzania powietrza i „wydech”, obędzie się natomiast bez doładowania.
Dostępne ma być też w pełni regulowane zawieszenie, ale mniej zamożni klienci będą mogli zdecydować się na prostsze sportowe zawieszenie lub same sztywniejsze i krótsze od seryjnych sprężyny śrubowe.
Nadwozie będzie odmienione przy pomocy zestawu spojlerów i listew wykonanych zarówno z kompozytów węglowych, jak i tworzyw sztucznych. Ten pierwszy materiał zostanie wykorzystany do zbudowania na przykład tylnego skrzydła. W skład pakietu będzie wchodził przedni spojler, listwy boczne, nakładka na tylny zderzak i wspomniane tylne skrzydło.
Uzupełnieniem tego wszystkiego będą nowe felgi o średnicy do 21”. Wydaje się jednak, że te największe koła będą za duże do Caymana i chyba lepszym rozwiązaniem będzie montaż 19- lub 20-calowych kół.
We wnętrzu zagoszczą najwyższej jakości skóra i Alcantara. Z pewnością nie zabraknie też takich detali jak aluminiowe pedały, dywaniki z logo tunera czy wstawki z włókien węglowych. Ciekawe czy będą dostępne kubełkowe fotele?
Na razie trwa budowa samochodu w warsztatach SpeedART (nie wiadomo jaka wersja silnikowa jest bazą), a przedsiębiorstwo tuningowe udostępniło tylko poglądowe wizualizacje gotowej maszyny. Szczegóły powinniśmy poznać w Genewie.
Konkurencja
Źródło: Autoblog