WAŻNE
TERAZ

Upadł rząd we Francji. Nie uzyskał wotum zaufania

Przymiarka – SpeedART Cayman SP-81 CR Concept (2013) [Genewa 2013]

Jeden z czołowych tunerów Porsche – SpeedART – pracuje nad pakietem tuningowym do Porsche Caymana. Gotowy samochód, wzmocniony prawdopodobnie do 400 KM, będzie można obejrzeć na genewskim salonie samochodowym.

Obraz
Olgierd Lachowski

Salony samochodowe już od lat przyciągają nie tylko producentów aut oraz dostawców części, ale także firmy tuningowe. Jedną z pierwszych, która się pojawiała na takich wystawach był Brabus. Obecnie tunerów jest mnóstwo i zajmują oni całkiem sporą powierzchnię wystawową. Wśród warsztatów, które nie opuszczają tak ważnych salonów jak Genewa jest SpeedART, który na tegoroczną wystawę przygotowuje całościowy zestaw tuningowy do małego coupé Porsche – Caymana.

Cayman sprzedawany jest przez Porsche w dwóch wersjach: podstawowej oraz S. W obu wóz jest napędzany 6-cylindrowym „bokserem”, ale w pierwszej odmianie silnik ma 2,7 l objętości skokowej, a w drugiej ponad 3,4 l. Mniejsza z jednostek napędowych odznacza się mocą 275 KM przy 7400 obr./min, natomiast większa cechuje się 325 KM mocy dostępnymi również przy 7400 obr./min. Moment obrotowy wynosi, odpowiednio, 290 Nm i 370 Nm.

Bez względu na wersję silnikową małe Porsche ma napędzane tylne koła, a nabywca może wybierać między skrzynią manualną o sześciu przełożeniach, a 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną, którą Porsche nazywa PDK.

Kit o nazwie SP-81 CR ma być zarówno pakietem stylistycznym, jak i zwiększającym osiągi silników. Tuner zakłada, że Cayman po przeróbkach będzie miał jeden z trzech poziomów mocy: 345 KM, 360 KM lub nawet 400 KM. Modyfikacje z pewnością obejmą elektronikę motoru, układ doprowadzania powietrza i „wydech”, obędzie się natomiast bez doładowania.

Dostępne ma być też w pełni regulowane zawieszenie, ale mniej zamożni klienci będą mogli zdecydować się na prostsze sportowe zawieszenie lub same sztywniejsze i krótsze od seryjnych sprężyny śrubowe.

Nadwozie będzie odmienione przy pomocy zestawu spojlerów i listew wykonanych zarówno z kompozytów węglowych, jak i tworzyw sztucznych. Ten pierwszy materiał zostanie wykorzystany do zbudowania na przykład tylnego skrzydła. W skład pakietu będzie wchodził przedni spojler, listwy boczne, nakładka na tylny zderzak i wspomniane tylne skrzydło.

Obraz

Uzupełnieniem tego wszystkiego będą nowe felgi o średnicy do 21”. Wydaje się jednak, że te największe koła będą za duże do Caymana i chyba lepszym rozwiązaniem będzie montaż 19- lub 20-calowych kół.

We wnętrzu zagoszczą najwyższej jakości skóra i Alcantara. Z pewnością nie zabraknie też takich detali jak aluminiowe pedały, dywaniki z logo tunera czy wstawki z włókien węglowych. Ciekawe czy będą dostępne kubełkowe fotele?

Na razie trwa budowa samochodu w warsztatach SpeedART (nie wiadomo jaka wersja silnikowa jest bazą), a przedsiębiorstwo tuningowe udostępniło tylko poglądowe wizualizacje gotowej maszyny. Szczegóły powinniśmy poznać w Genewie.

Konkurencja

  • Obraz
  • Obraz
[1/2] Źródło zdjęć: |

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery