Nowe Porsche Boxster w przebraniu – TechArt Boxster S PDK (2012)
Już w sierpniu TechArt przedstawiał pierwsze zdjęcia nowego Boxstera po własnych przeróbkach wizualnych. Teraz nadal silnik jest całkiem seryjny, ale modyfikacji optycznych jest nieco więcej.
10.11.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:00
Swoje ulepszenia firma tuningowa zaprezentowała na mocniejszej wersji Boxstera – S, ale pasują one również do podstawowej odmiany tego roadstera. Pakiet składa się z niewielkiego przedniego spojlera, nowych obudów zewnętrznych lusterek, listew przedzielających wloty powietrza do silnika, tylnego spojlera, nakładki imitującej dyfuzor oraz większych kół.
Co prawda w materiałach prasowych TechArt o tym nie wspomina, ale możliwe, że tylny spojler pełni funkcję nie tylko dekoracyjną. Ten tuner akurat słynie z tego, że przygotowywane przez niego komponenty są badane w tunelu aerodynamicznym pod kątem generowania jak największego docisku.
Widoczne na zdjęciach 21-calowe czarne felgi, to jeden z ładniejszych modeli tunera – wykorzystywany także w superszybkim 911 GT2 RS GT Street RS. Dostępne są też obręcze o mniejszej średnicy.
Takie elementy wnętrza jak manetki zmiany biegów (w wersji PDK), dźwignia zmiany biegów czy pedały mogą być wykonane z aluminium. Oczywiście możliwa jest zmiana tapicerki na w pełni skórzaną lub też na wykonaną z Alcantary.
TechArt instaluje nowy zestaw sprężyn zawieszenia, co obniża wóz o 30 mm z przodu i 20 mm z tyłu, i pozwala jeszcze szybciej jeździć krętymi drogami.
Na razie układ hamulcowy i silniki są całkowicie seryjne, i nie wiadomo kiedy pojawią się pakiety ulepszające.
Porsche Boxster i Boxster S są napędzane przeciwsobnymi jednostkami o sześciu cylindrach. W odmianie S motor ma objętość skokową 3,4 l, a w podstawowej – 2,7 l. Kierowca prowadzący Boxstera ma do dyspozycji 265 KM mocy, a właściciel Boxstera S nieco więcej, bo 315 KM.
Zarówno jeden, jak i drugi wóz dostępne są w wersjach z 6-biegowymi manualnymi skrzyniami biegów oraz zautomatyzowanymi dwusprzęgłowymi przekładniami o siedmiu biegach. Niezależnie od tego napęd zawsze przekazywany jest tylko na tylne koła.
Boxster od 0 do 100 km/h rozpędza się w 5,70 s, a mocniejsza odmiana w 5,00 s. Słabszy z samochodów osiąga 262 km/h, a mocniejszy – 277 km/h.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: B6
- Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3436 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 315 KM przy 6700 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 91,68 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 360 Nm przy 4500-5800 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 299 mm
- Koła przednie: 21”
- Koła tylne: 21”
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1350 kg
- Stosunek masy do mocy: 4,29 kg/KM
- Długość: 4374 mm
- Szerokość: 1801 mm
- Wysokość: 1261 mm (- 20 mm)
- Rozstaw osi: 2475 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,00 s
- Prędkość maksymalna: 277 km/h
Źródło: TechArt