Przestrzeń i luksus – MTM‑Klassen Multivan 2.0 TSI DSG T300 Business Lang (2013)

Nie po raz pierwszy MTM zabiera się za tuning Volkswagena T5. Tym razem do współpracy została zaproszona firma Klassen Car Design Technology. Klassen zapewnił luksusowe wyposażenie autu, natomiast MTM zadbało o jego nieprzeciętne osiągi.

Przestrzeń i luksus – MTM-Klassen Multivan 2.0 TSI DSG T300 Business Lang (2013)
Olgierd Lachowski

24.02.2013 | aktual.: 13.10.2022 14:04

Volkswagen T5 dostępny jest w kilku wersjach nadwoziowych i wyposażenia. Wśród nich najbardziej luksusową jest Multivan. W zależności od zastosowanego silnika auto ma napęd na przednie lub wszystkie koła. Tym razem modyfikacjom poddawany był samochód z 2-litrowym turbodoładowanym benzynowym silnikiem o mocy 204 KM.

Obraz

Jednostka napędowa o 4 cylindrach ustawionych w rzędzie swoją moc maksymalną osiągał przy 4200-6000 obr./min, teraz szczytowa moc jest uzyskiwana w jednym punkcie – przy 6000 obr./min. Za to koni jest teraz znacznie więcej, bo 310. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 350 do 435 Nm i jest dostępny przy 2400-4250 obr./min.

Tak imponujące przyrosty wartości momentu i mocy wynikają z pewnością ze zmiany oprogramowania ECU, które sprawiły, że turbosprężarka pracuje z wyższym ciśnieniem doładowania. Jednak na pewno są też inne ulepszenia, o których MTM nie poinformowało w swojej notce prasowej. Ten konkretny Multivan ma zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynię biegów o 7 przełożeniach i napęd na przednie koła.

Obraz

Ekipa z Wettstetten zadbała też o skuteczniejsze hamowanie i na przedniej osi zamontowała tarcze hamulcowe o średnicy 405 mm, które są zatrzymywane 6-tłoczkowymi zaciskami. Takie rozwiązanie wymusza montaż 20-calowych felg, które oczywiście MTM ma w swojej ofercie. To obręcze Bimoto o szerokości 9,0”. Na felgach znajdują się opony Michelin 275/35 R 20.

Jak najlepsze tłumienie drgań gwarantuje pneumatyczne zawieszenie o zmiennej charakterystyce pracy, jednak tuner daje też możliwość montażu sportowego zawieszenia KW V3 Street.

Obraz

Drugą częścią prac zajęła się firma Klassen (nie mylić z Klasenem – tunerem Opla), która przebudowała wnętrze Volkswagena. Teraz ocieka ono luksusem w postaci wysokiej jakości skórzanej tapicerki, podsufitki z Alcantary i drewnianych wstawek. Nie brakuje takich urządzeń jak ekspres do kawy czy chłodziarka, albo zestawu multimedialnego składającego się z wielu głośników i kilku wyświetlaczy – włącznie z iPadami.

Niestety luksus nie zawsze jest synonimem dobrego smaku. Gdyby wszystkie wspomniane wyżej urządzenia były pochowane, wyglądałoby to znacznie lepiej, a tak to mamy prawdziwą dyskotekę w środku rodem z programu „Pimp My Ride”. Osobiście nie wybrałbym też białej skóry, ale to już kwestia gustu.

Obraz

Całkowity koszt tuningu nie został podany, jednak można sądzić, że trzeba dysponować dużą ilością euro, żeby pozwolić sobie na takie modyfikacje.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 310 KM przy 6000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 156,25 KM/l (seryjny – 102,82 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 435 Nm przy 2400-4250 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 405 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,0 x 20” Bimoto
  • Koła tylne: 9,0 x 20” Bimoto
  • Opony przednie: 275/35 R 20 Michelin
  • Opony tylne: 275/35 R 20 Michelin

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2460 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,94 kg/KM (seryjny – 12,06 kg/KM)
  • Długość: 5292 mm
  • Szerokość: 1904 mm
  • Wysokość: 1990 mm
  • Rozstaw osi: 3400 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]

Źródło: MTM

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)