Premiera nowego BMW Serii 3. Z siódmą generacją możesz już porozmawiać
Wczoraj wyciek wizualizacji modelu, a dziś jego premiera. Nowe BMW Serii 3 debiutuje na targach w Paryżu, więc wiemy już o nim znacznie więcej. Czym wyróżnia się najnowsza generacja Trójki o oznaczeniu G20?
02.10.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:57
Wygląd już znacie, więc nie pozostaje nic innego jak delektować się wysokiej jakości zdjęciami oraz materiałami wideo producenta.
Zobacz nowe BMW Serii 3 (G20) na wideo:
Wiemy, że nowa Trójka jest sztywniejsza o 50 proc., lżejsza średnio o 55 kg i ma niżej położony środek ciężkości. Rozstaw osi wydłużono o 41 mm, a opór powietrza zredukowano z 0,26 do 0,23-0,24 współczynnika Cd.
Jeśli chodzi o suche liczby, to nowe BMW Serii 3 ma 4709 mm długości, 1827 mm szerokości oraz 1442 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2851 mm. Wersja 330i sedan waży bez kierowcy 1470 kg.
Wersje silnikowe nowego BMW Serii 3
A skoro już o 330i, to do napędu tej wersji nowej Trójki posłuży 4-cylindrowa jednostka z doładowaniem typu TwinScroll, bezpośrednim wtryskiem, system Valvetronic i podwójnym Vanos. Jej moc to 258 KM przy 5000-6500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy sięga wartości 400 Nm przy 1550 obr./min. W połączeniu z ośmiobiegowym automatem jednostka ma rozpędzać BMW 330i do setki w 5,8 s.
Przygotowano także diesla dla modelu 320d oraz 320d xDrive. Motor o pojemności 2,0 l rozwija moc 190 KM oraz moment obrotowy 400 Nm, dostępnym w dość wąskim zakresie obrotów – od 1750 do 2500. Będzie oferowany z sześciobiegową przekładnią manualną lub ośmiobiegowym automatem, a przyspieszenie do 100 km/h ma zająć odpowiednio 7,1 s i 6,8 s.
Pojawią się także inne wersje silników, o których na razie wiadomo trochę mniej i nie ma szczegółowych specyfikacji. Będzie słabsza wersja diesla 318d o mocy 150 KM, generująca 320 Nm w szerszym zakresie obrotów – od 1500 do 3000. Również pojawi się sześciocylindrowy motor wysokoprężny napędzający wersję 330d, generujący 265 KM mocy. Natomiast bazowy silnik ma stanowić benzyniak o mocy 184 KM, przeznaczony dla wersji 320i.
Auto ma być wydajniejsze i dawać z jednej strony lepsze prowadzenie, z drugiej wyższy komfort resorowania. Zastosowano po raz pierwszy progresywnie działające amortyzatory, których tłumienie jest zależne od ugięcia sprężyny. Klientom przygotowano trzy wersje zwieszenia: standardowe, sportowe M oraz adaptacyjne. Będzie można także dokupić szperę dla samochodów z napędem na tylną oś. Poprawiono także czucie na układzie kierowniczym.
Więcej miejsca, więcej komfortu, więcej techniki
Nowe BMW Serii 3 ma więcej miejsca dla pasażerów przednich siedzeń na wysokości barków i łokci, zwiększono także przestrzeń na nogi pasażerów kanapy, ułatwiono im wsiadanie poprzez zmianę otworu drzwi i poprawiono widoczność do tyłu. Bagażnik o pojemności 480 l jest lepiej zagospodarowany pod kątem użyteczności.
W kabinie atmosferę premium mają tworzyć wyższej jakości materiały oraz oświetlenie diodowe, a wygodniejsze fotele poprawią komfort podróżowania. Kierowca skorzysta z takich rozwiązań jak cyfrowy, konfigurowany kokpit czy powiększony o 70 proc. wyświetlacz head-up. Pojawi się także asystent kierowcy o nazwie BMW Intelligent Personal Assistant.
Jest to rozwiązanie, które znamy już z Mercedesa, które pozwala komunikować się z autem głosowo i w pełni intuicyjnie, bez znajomości ściśle określonych komend. BMW daje możliwość nadania imienia asystentowi.
Jedną z nowości BMW jest zastąpienie rozbudowanego kluczyka aplikacją na smartfona, którą będzie można otworzyć czy zamknąć drzwi, a także uruchomić silnik zdalnie. Z technicznych nowinek warto wspomnieć o opcjonalnych reflektorach laserowych.
Za topowe nagłośnienie odpowiada firma Harman Kardon. Nowe multimedia z systemem operacyjnym BMW 7.0 mają maksymalnie 10,25-calowy ekran. Można zarządzać nimi przez dotyk lub gestami.
Nowe BMW Serii 3 wejdzie na rynek 9 marca 2019 roku, a w najbliższym czasie można spodziewać się nowych wersji – m.in. M340i, a także hybrydy plug-in oznaczonej jako 330e. Już teraz wiemy o zestawie akcesoriów z linii M Performance Parts, które będzie można zamawiać w salonach razem z samochodem, a które zobaczycie w drugiej galerii poniżej.