Porsche wprowadza napęd plug-in do Cayenne. Powstaje hybrydowo-sportowy SUV

Porsche Cayenne E-hybrid jest nie tylko ekonomiczny, ale także bardzo dynamiczny. Do 200 km/h rozpędza się w mniej niż 20 s.
Porsche Cayenne E-hybrid jest nie tylko ekonomiczny, ale także bardzo dynamiczny. Do 200 km/h rozpędza się w mniej niż 20 s.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

02.05.2018 10:42, aktual.: 14.10.2022 14:40

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Porsche rozszerza swoją ofertę samochodów hybrydowych o nowego Cayenne’a. Auto ma ekologiczny napęd plug-in, ale z drugiej strony oferuje aż 462 KM mocy i świetne osiągi.

Za napęd hybrydowy odpowiada tu 3-litrowy silnik benzynowy V6 o mocy 340 KM i jednostka elektryczna o mocy 136 KM. Systemowo Porsche Cayenne E-Hybrid ma do dyspozycji 462 KM mocy maksymalnej oraz 700 Nm momentu obrotowego. Zapewnia mu to możliwość rozpędzenia się do setki w 5 s, do 200 km/h w 19,1 s, a także do prędkości maksymalnej 253 km/h.

Porsche Cayenne E-hybrid
Porsche Cayenne E-hybrid© fot. mat. prasowe

Jednocześnie na samym napędzie elektrycznym samochód ma pokonać dystans 42-44 km rozpędzając się przy tym do 135 km/h. Średnie zużycie paliwa jakie podaje producent to 3,2-3,4 l/100 km w cyklu NEDC. Oczywiście to tylko teoria, a o praktyce musimy się przekonać w teście.

Napęd hybrydowy typu plug-in daje kilka zalet nowemu Porsche Cayenne. Przede wszystkim spontaniczne reakcje na dodanie gazu. Już od najniższych obrotów napęd oddaje całą masę niutonometrów dzięki wydajnej jednostce elektrycznej, a zwiększona pojemność baterii (14,1 kWh) sprawia, że jest to dostępne w każdej chwili. W trybach sportowych energia magazynowana w baterii jest wykorzystywana wyłącznie do zwiększenia osiągów.

Porsche Cayenne E-hybrid
Porsche Cayenne E-hybrid© fot. mat. prasowe

W trybie Sport bateria ładowana jest w zakresie niezbędnym dla bieżącego działania funkcji boost (dodatkowy zastrzyk momentu obrotowego), a w Sport Plus – tak szybko, jak to tylko możliwe. Pozostałe ustawienia jazdy służą zapewnieniu maksymalnej efektywności.

Za przeniesienie napędu na koła odpowiada nowa skrzynia biegów Tiptronic S współpracująca ze sprzęgłem rozdzielającym sterowanym elektromechanicznie, a nie jak wcześniej elektrohydraulicznie. Zapewnia to lepszy czas reakcji na dodanie gazu, a odpowiedni dobór ośmiu przełożeń pozwala się wstrzelić zawsze w najwydajniejsze obroty. Jednocześnie producent zapewnia przyjemniejsze, bardziej komfortowe ruszanie z miejsca i płynniejszą zmianę przełożeń.

Dla lepszego wyważenia pojazdu, chłodzona cieczą bateria przechowywana jest pod podłogą tylnej części pojazdu. Składa się z ośmiu modułów ogniw. Naładowanie jej z gniazdka 230 V (10 A) zajmuje 7,8 godziny. Jeśli zamiast standardowej ładowarki 3,6 kW zastosowana zostanie opcjonalna, pokładowa ładowarka o mocy 7,2 kW, ładowanie z gniazdka 230 V (32 A) potrwa jedynie 2,3 godziny.

Porsche Cayenne E-hybrid
Porsche Cayenne E-hybrid© fot. mat. prasowe

Dzięki aplikacji Porsche Connect możliwe jest zarządzanie ładowaniem oraz wyszukiwanie dostępnych ładowarek na mapie. Co więcej, nowa usługa Porsche Charging zapewnia dostęp do stacji ładowania różnych dostawców i to bez potrzeby dodatkowej rejestracji. Rozliczanie odbywa się za pośrednictwem konta Porsche ID.

O wszechstronności nowego Porsche Cayenne E-Hybrid niech świadczy to, że pomimo napędu hybrydowego, może on pociągnąć przyczepę o dopuszczalnej masie 3,5 tony, czyli taką jak najlepsze pod tym względem SUV-y i terenówki.

Za napęd na cztery koła odpowiada wielopłytkowe sprzęgło, a za resorowanie, aktywne zawieszenie PASM. Samochód ma być tak samo zwinny na zakrętach jak wersje spalinowe. Na życzenie dostępny jest elektryczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).

Porsche Cayenne E-hybrid
Porsche Cayenne E-hybrid© fot. mat. prasowe

Wraz z nowym Cayenne E-hybrid, na liście opcji tego modelu pojawia się po raz pierwszy wyświetlacz head-up, fotele z masażem, podgrzewana przednia szyba, niezależne ogrzewanie postojowe oraz 22-calowe obręcze kół.

Cena podstawowa Cayenne E-hybrid nie jest jeszcze znana w Polsce, ale Porsche podało ją na rynek niemiecki. To 89 822 euro z podatkami. To o 15 tys. euro więcej niż podstawowe Cayenne z silnikiem benzynowym 3.0 V6. W prostym przeliczeniu na złotówki wersja hybrydowa popularnego SUV-a marki kosztuje 383 tys. zł.

Dane techniczne nowego Porsche Cayenne E-hybrid
Dane techniczne nowego Porsche Cayenne E-hybrid© fot. mat. prasowe
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)