Porsche wzbogaca linię nowego 911 o rodzinę GTS

Porsche poszerzyło linię modelową nowego 911 o rodzinę GTS, mocniejszą i szybszą od Carrery S. Zmiany objęły nie tylko jednostkę napędową, ale także elementy wyposażenia standardowego.

Rodzina 911 Carrera GTS i 4 GTS, w skład której wchodzą wersje nadwoziowe Coupé, Cabriolet i Targa, jest najmocniejszą przed wyczynową specyfikacją GT3. Moc silnika z doładowaniem wzrasta do 450 KM, czyli o 30 KM w stosunku do Carrery S oraz 20 KM do GTS poprzedniej generacji, jeszcze z jednostką wolnossącą. Nowe GTS będzie oferowane z manualną skrzynią biegów z siedmioma przełożeniami lub automatyczną PDK.
Rodzina 911 Carrera GTS i 4 GTS, w skład której wchodzą wersje nadwoziowe Coupé, Cabriolet i Targa, jest najmocniejszą przed wyczynową specyfikacją GT3. Moc silnika z doładowaniem wzrasta do 450 KM, czyli o 30 KM w stosunku do Carrery S oraz 20 KM do GTS poprzedniej generacji, jeszcze z jednostką wolnossącą. Nowe GTS będzie oferowane z manualną skrzynią biegów z siedmioma przełożeniami lub automatyczną PDK.
Marcin Łobodziński

09.01.2017 | aktual.: 01.10.2022 20:45

Wzrosła nie tylko moc, ale także moment obrotowy do poziomu 550 Nm. Wartość ta jest dostępna od 2150 do 5000 obr./min. Standardem tej specyfikacji jest zawieszenie adaptacyjne PASM (Porsche Active Suspension Management), a w nadwoziu coupé jest ono obniżone o 10 mm. Model Carrera 4 GTS Coupé z przekładnią PDK jest najbardziej dynamiczny z rodziny. Sprint do setki ma zajmować 3,6 s. To wynik lepszy o 0,2 s w porównaniu z Carrerą 4S, z pakietem Sport+. Jednak najwyższą prędkość maksymalną osiąga Carrera GTS z przekładnią manualną i napędem na tylną oś. Jest to wartość 312 km/h.
Wzrosła nie tylko moc, ale także moment obrotowy do poziomu 550 Nm. Wartość ta jest dostępna od 2150 do 5000 obr./min. Standardem tej specyfikacji jest zawieszenie adaptacyjne PASM (Porsche Active Suspension Management), a w nadwoziu coupé jest ono obniżone o 10 mm. Model Carrera 4 GTS Coupé z przekładnią PDK jest najbardziej dynamiczny z rodziny. Sprint do setki ma zajmować 3,6 s. To wynik lepszy o 0,2 s w porównaniu z Carrerą 4S, z pakietem Sport+. Jednak najwyższą prędkość maksymalną osiąga Carrera GTS z przekładnią manualną i napędem na tylną oś. Jest to wartość 312 km/h.
Nadwozia rodziny GTS to wersje z poszerzonymi nadkolami z tyłu, czyli takie, jakie stosuje się w Carrerze z napędem na cztery koła. Wyróżnikiem stylistycznym są czarne akcenty, przyciemnione światła oraz czarne obręcze kół. Mają one średnicę 20 cali i są standardowo wyposażone w system mocowania z centralną nakrętką. Nowy jest przedni zderzak z bardziej rozbudowanym spojlerem. Z tyłu GTS rozpoznamy po czarnej kratce wlotu powietrza oraz centralnie umieszczonej, podwójnej końcówce układu wydechowego, również w ciemnej tonacji.
Nadwozia rodziny GTS to wersje z poszerzonymi nadkolami z tyłu, czyli takie, jakie stosuje się w Carrerze z napędem na cztery koła. Wyróżnikiem stylistycznym są czarne akcenty, przyciemnione światła oraz czarne obręcze kół. Mają one średnicę 20 cali i są standardowo wyposażone w system mocowania z centralną nakrętką. Nowy jest przedni zderzak z bardziej rozbudowanym spojlerem. Z tyłu GTS rozpoznamy po czarnej kratce wlotu powietrza oraz centralnie umieszczonej, podwójnej końcówce układu wydechowego, również w ciemnej tonacji.
Jeżeli nie zdołacie przeczytać napisu lub będziecie jechać nocą, po wyprzedzeniu przez 911 GTS możecie nadal rozpoznać, czy była to wersja z napędem na cztery koła czy na tylną oś. Pasek świetlny łączący tylne lampy zarezerwowano dla wersji 4 GTS, natomiast w 2WD jest to czarna listwa.
Jeżeli nie zdołacie przeczytać napisu lub będziecie jechać nocą, po wyprzedzeniu przez 911 GTS możecie nadal rozpoznać, czy była to wersja z napędem na cztery koła czy na tylną oś. Pasek świetlny łączący tylne lampy zarezerwowano dla wersji 4 GTS, natomiast w 2WD jest to czarna listwa.
Pasażerowie każdego 911 Carrera GTS będą mogli obserwować stoper pakietu Sport Chrono, który stanowi wyposażenie seryjne, a kierowca będzie mógł zapisać dane z przejazdu okrążenia i analizować je dzięki specjalnej aplikacji na smartfona. Na siedzeniach wyszyto logo GTS, a tapicerka zawsze ma ciemną tonację, podobnie jak dodatki karoserii. W kabinie znajdziemy wiele elementów wykonanych ze szczotkowanego aluminium lub obszytych Alcantarą.
Pasażerowie każdego 911 Carrera GTS będą mogli obserwować stoper pakietu Sport Chrono, który stanowi wyposażenie seryjne, a kierowca będzie mógł zapisać dane z przejazdu okrążenia i analizować je dzięki specjalnej aplikacji na smartfona. Na siedzeniach wyszyto logo GTS, a tapicerka zawsze ma ciemną tonację, podobnie jak dodatki karoserii. W kabinie znajdziemy wiele elementów wykonanych ze szczotkowanego aluminium lub obszytych Alcantarą.
Samochody już teraz można zamawiać w Niemczech, natomiast w Polsce taka możliwość pojawi się pewnie lada dzień. Cena najtańszej odmiany 911 Carrera GTS to 124 451 euro. Jest to o 13 685 euro więcej niż kosztuje Carrera S. To jednocześnie równowartość 545 000 zł, jednak poczekajmy na polski cennik.
Samochody już teraz można zamawiać w Niemczech, natomiast w Polsce taka możliwość pojawi się pewnie lada dzień. Cena najtańszej odmiany 911 Carrera GTS to 124 451 euro. Jest to o 13 685 euro więcej niż kosztuje Carrera S. To jednocześnie równowartość 545 000 zł, jednak poczekajmy na polski cennik.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Źródło artykułu:WP Autokult
PorschePorsche 911segment s
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)