Porsche Macan - macamy Macany, czyli co się zmieniło
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Produkowany od roku 2013 Porsche Macan to kompaktowy SUV, który jest drugim autem niemieckiej marki w tym segmencie, zajmując miejsce obok większego Cayenne. Na początku miał się nawet nazywać Cajun, co było skrótem od "Cayenne Junior". Ostatecznie Porsche wybrało nazwę Macan, co oznacza tygrysa w języku indonezyjskim.
Porsche Macan - test wideo
Co ciekawe, samochód od momentu wprowadzenia na rynek kupiło na całym świecie około 600 tys. osób, a około 80 proc. z tego to byli nowi klienci marki. W 2019 roku model przeszedł jeden gruntowny faceliftig, a w 2021 Porsche postanowiło znowu wprowadzić kolejne poprawki, dzięki którym ten samochód miał być nie tylko dalej hitem sprzedaży, ale jednocześnie pożegnaniem ze spalinowymi napędami, bo jak być może wiecie, w przyszłym roku do oferty ma trafić elektryczna odmiana Macana, która po pewnym czasie na dobre wykoleguje spalinowe wersje.
Co ciekawe nie będzie już Macana Turbo, bo w najnowszej generacji zaszczytne pierwsze miejsce zajmuje teraz GTS. Idąc tropem nazewnictwa Taycana, można się spodziewać, że rolę najmocniejsze odmiany, czyli Turbo, a może i Turbo S, przejmie niebawem wspomniany elektryczny Macan. Nie oznacza to jednak, że GTS jest wolny, bo silnik 2.9 wyciąga aż 440 KM, czyli tyle, co w pierwszej generacji silnik 3.6 V6.
Dziś postanowiłem jednak sprawdzić dla was, co zmieniło się na przestrzeni lat w generacjach Macana. Przed wami pierwszy odcinek serii "Jeden na jednego - generacje", a w roli głównej Porsche Macan 2.0.