Porsche już nie tylko z Europy. Marka planuje montownię w Azji

Porsche jest jedną z niewielu marek, które jak dotąd skutecznie opierały się trendom globalizacji. Wszystkie modele są projektowane i wytwarzane w Europie. Niebawem jednak może się to zmienić, gdyż Niemcy planują nową placówkę w Malezji.

Chiny, Malezja, Singapur - Porsche chce skuteczniej działać na azjatyckim rynku.Chiny, Malezja, Singapur - Porsche chce skuteczniej działać na azjatyckim rynku.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Porsche
Aleksander Ruciński

Porsche to niemiecka duma i marka, która przez wiele lat była gospodarczo związana wyłącznie ze swoją ojczyzną. By uzmysłowić, jak ważny był germański rodowód wystarczy, wspomnieć historię sprzed 20 lat związaną z pierwszą generacją Cayenne.

Pierwotnie miało być produkowane w Bratysławie przez Volkswagena, lecz ówczesny szef Porsche, Wendelin Wiedeking, tak bardzo nie chciał rezygnować z niemieckiego pochodzenia, że polecił postawić nową fabrykę w Lipsku. Wówczas jeszcze wszyscy twierdzili, że porsche musi pochodzić z Niemiec.

Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej - wspomniane Cayenne od dawna powstaje w Bratysławie, a Porsche zadowala się sloganem "Engineered in Germany". Teraz czas na kolejny krok, jakim będzie przeniesienie produkcji poza Europę, a konkretnie do Malezji.

Jak donosi niemiecki magazyn "Automobilwoche", Porsche rozważa taką opcję i trudno się temu dziwić. Azja to bardzo chłonny rynek, a Mercedes, Audi czy BMW już dawno korzystają z możliwości produkcji na miejscu. Takie rozwiązanie pozwala obniżyć koszty oraz zwiększyć dostępność produktu lokalnym klientom.

W Porsche najwyraźniej także dojrzeli do tej decyzji czego wynikiem jest zapowiedź dyrektora ds. produkcji, Albrechta Reimolda, który potwierdził plany montowni w Malezji. Wytwarzane tam auta mają być przeznaczone wyłącznie na rynek azjatycki, a koordynacją całego procesu zajmie się firma Sime Darby Berhad - wieloletni dealer i importer Porsche.

Konkretne daty nie zostały jeszcze podane do publicznej wiadomości. Wszystko wskazuje jednak, że klamka już zapadła i Porsche oficjalnie zakończy erę wyłącznie europejskiej produkcji.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam