Porsche Classic Centre - specjalne miejsce dla Twojego klasycznego Porsche

W Holandii otwarto salon sprzedaży i serwis klasycznych Porsche.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Porsche to jedna z marek samochodowych, które bardzo dbają o swoje korzenie. Niemiecki producent pielęgnuje swoją historię na wszelkie możliwe sposoby i na każdym kroku podkreśla rodowód swoich współczesnych maszyn. Objawia się to nie tylko licznymi wersjami specjalnymi, takimi jak 911 (997) Sport Classic czy 911 (991) 50th Anniversary Edition, którą miałem przyjemność jeździć dwa lata temu. Porsche pamięta także o właścicielach swoich starych modeli.

Marka szacuje, że około 70% wszystkich wyprodukowanych przez nią wozów wciąż jeździ po drogach. Dlatego niedawno do swojej oferty Porsche wprowadziło odświeżone deski rozdzielcze dla klasycznych 911 oraz specjalne, nowoczesne radio z nawigacją zamknięte w klasycznej obudowie.

Porsche angażuje się także w życie lokalnych społeczności skupionych wokół marki. Dowodem na to są takie imprezy jak Rennsport Reunion, z którego już piątej edycji zdjęcia mogliście podziwiać niedawno na naszych łamach, czy Porsche Parade, organizowana na przełomie lata i jesieni w Polsce.

Teraz niemiecki producent wyciąga rękę do właścicieli klasyków w nowy sposób. W Holandii, w Gelderland otwarto Porsche Classic Centre. Pod jednym dachem umieszczono salon sprzedaży starszych, używanych modeli oraz serwis, specjalizujący się właśnie w tego typu wozach.

Kultura motoryzacyjna przeżywa obecnie renesans i, również w Polsce, coraz częściej chętnie eksponujemy swoje wozy na zlotach i wystawach. Dlatego rośnie podaż usług opieki nad klasycznymi samochodami. Ponieważ, jak już wyżej wspomniałem, Porsche szacuje, że 70% ich wyprodukowanych dawniej wozów wciąż jeździ, jest to spory rynek aut potrzebujących serwisowania i restaurowania. Dlatego do 2018 roku na całym świecie ma powstać aż 100 tego typu centrów. Część z nich będzie standardowymi punktami Porsche, które będą obsługiwać także klasyki w specjalnie wydzielonej przestrzeni. Takie miejsca mają być oznaczone jako Porsche Classic Partners. Zakłady partnerskie już istnieją w Niemczech, Estonii, Francji, Wielkiej Brytanii, Włochach, Japonii, Szwajcarii, na Węgrzech i w RPA. Łącznie Porsche Classic Partners znajduje się już w 24 lokalizacjach.

Automobilizm nie istnieje bez klasycznej motoryzacji, dlatego bardzo kibicujemy rozwojowi takich miejsc. To dzięki nim będziemy coraz częściej widywać na ulicach maszyny z minionych epok.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł