Porsche Cayman i Boxster będą ekologiczne. W planach hybrydy i napęd elektryczny

Nie od dziś wiadomo, że Porsche sukcesywnie zmierza w kierunku elektryfikacji swojej gamy modelowej. Ten niemiecki producent słynący z produkcji typowo sportowych pojazdów coraz chętniej stawia na ekologię. Do tego stopnia, że już za kilka lat będziemy mogli zapomnieć o spalinowym Caymanie i Boxsterze. Chętni muszą się spieszyć.

Rezygnacja z silników spalinowych może budzić mieszane uczucia, lecz osiągi nowego napędu z pewnością nie będą gorsze.Rezygnacja z silników spalinowych może budzić mieszane uczucia, lecz osiągi nowego napędu z pewnością nie będą gorsze.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Do pożegnania się ze starym, dobrym silnikiem spalinowym zostało już niewiele czasu. Zgodnie z najnowszymi planami Porsche nowe odsłony modeli Cayman o Boxster z zupełnie nowym, elektrycznym napędem zadebiutują już w 2022 roku. Równolegle będą oferowane jeszcze opcje pośrednie w postaci hybryd typu plug-in. Chętni na stuprocentową spalinówkę pozostaną jednak z niczym.

Nowe Porsche 718 bazować będzie na platformie PPE stworzonej specjalnie z myślą o modelach elektrycznych. Pierwszym autem, które oficjalnie wykorzysta tę architekturę, będzie Taycan - długo zapowiadane, w pełni elektryczne Porsche, które zadebiutuje w najbliższych miesiącach. Niemcy twierdzą, że platforma PPE charakteryzuje się niską masą i wysoką sztywnością, a obie te wartości są przecież niezmiernie ważne w przypadku pojazdów sportowych.

Zmiana profilu produkcyjnego z coraz większym naciskiem na napęd elektryczny następować będzie stopniowo. Stąd między innymi decyzja o równoległym oferowaniu przyszłego 718 w odmianie elektrycznej, ale i hybrydowej. Porsche zamierza stopniowo przyzwyczajać klientów do nowej rzeczywistości i badać, jak zmiana filozofii wpłynie na zainteresowanie ich produktami.

Rewolucja wydaje się nieunikniona. Jak zareagują na nią potencjalni kupujący? Przekonamy się o tym w najbliższych latach. Mocny silnik elektryczny może okazać się nawet bardziej emocjonującą propozycją niż stosowany dotychczas w bazowej wersji, czterocylindrowy motor o mocy 300 KM, od którego tak naprawdę rozpoczął się proces "kastrowania" tego modelu.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥