Porsche Cayman GT4 Clubsport MR - wyścigowa wersja od Manthey Racing

Drogowe Porsche Cayman GT4 jest bez wątpienia kompetentną maszyną sportową, ale trudno nazwać to wydanie rasową wyścigówką. Z pomocą przychodzi pakiet modyfikacji od Manthey Racing, nadający Caymanowi typowo torowy charakter.

Obraz
Aleksander Ruciński

Zestaw Manthey Racing można określić mianem prawie fabrycznego. Będzie on bowiem dostępny jako opcja w niektórych amerykańskich salonach Porsche. Podobne wydanie, choć niebędące dziełem Manthey Racing jest oferowane także w Europie.

Specjaliści z Manthey Racing postanowili podporządkować wszystko jak najlepszym osiągom. Zaczęli od kuracji odchudzającej. Z pokładu GT4 zniknęło zbędne wyposażenie, a wiele elementów takich jak klapy i drzwi zastąpiono lżejszymi odpowiednikami z włókna węglowego. W efekcie masa Caymana spadła z 1340 kg do 1300 kg.

Obraz

Auto wyróżnia się także torowym, w pełni regulowanym zawieszeniem pozwalającym dostosować ustawienia do specyfiki konkretnego toru. Brak informacji o modyfikacjach hamulców sugeruje, że te pozostały seryjne. Podobnie zresztą jak napęd. A co z wyglądem? Jest on podporządkowany przede wszystkim kwestiom aerodynamiki. Oprócz dokładek zderzaków i progów, Cayman zyskał także pokaźne, tylne skrzydło z regulacją. Tak zmodyfikowane wydanie jest homologowaną maszyną serii GT4, co pozwala na starty w wyścigach takich jak chociażby Pirelli World Challenge GTC, czy Continental Tire Sports Car Challenge GS.

Obraz

Jeśli zaś chodzi o seryjnego Caymana GT4, niebawem powinien on przejść face lifting, zyskując tym samym elementy charakterystyczne dla modelu 718 Cayman. Co jednak ważne, wydanie GT4 zachowa wolnossący silnik, dzięki czemu powinno być nadal ciekawą propozycją nawet dla najbardziej zatwardziałych motoryzacyjnych purystów.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/5] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie