Zwykłe Porsche 959 nie zapewnia wystarczających emocji? Oto 800‑konna alternatywa

W kalifornijskiej firmie Canepa muszą pracować szaleńcy. Któż normalny dopuściłby się głębokich modyfikacji ekstremalnie wartościowego klasyka, jakim jest Porsche 959? Dzięki pakietowi Reimagined SC moc najszybszego samochodu lat 80. może wzrosnąć nawet do 800 KM.

Canepa nie tylko podniesie moc twojego Porsche, ale i wykończy je dowolnym lakierem, jaki tylko sobie wymarzysz.
Canepa nie tylko podniesie moc twojego Porsche, ale i wykończy je dowolnym lakierem, jaki tylko sobie wymarzysz.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

27.02.2020 | aktual.: 22.03.2023 16:16

Porsche 959 to prawdziwa legenda motoryzacji, która w momencie premiery w 1985 roku była najszybszym seryjnym autem świata. To pierwszy produkcyjny samochód, zdolny przekroczyć magiczną wówczas granicę 300 km/h.

Jego dopracowane aerodynamicznie nadwozie z kevlaru i aluminium, napęd na cztery koła czy podwójnie doładowany, sześciocylindrowy silnik 2,8 o mocy 450 KM robią wrażenie nawet dziś. Wysoki poziom zaawansowania technicznego, świetne osiągi i niski wolumen produkcyjny sprawiły, że zadbane egzemplarze są warte miliony złotych.

Aż trudno wyobrazić sobie, by ktokolwiek chciał modyfikować takie cudo. Najwyraźniej jednak Amerykanie mają mniej emocjonalne podejście do niemieckich klasyków. Świadczy o tym pakiet Reimagined SC, stworzony przez kalifornijską firmę Canepa, która chce przy jego pomocy usprawnić aż 50 egzemplarzy 959 na całym świecie.

Obraz
© mat. prasowe

Jeśli weźmiemy pod uwagę, że modyfikacje jednej sztuki oznaczają 4 tys. roboczogodzin, zajmie im to sporo czasu. Chętnych raczej nie zabraknie. Na zestaw Reimagined SC składają się bowiem nie tylko modyfikacje napędu, ale też zawieszenia oraz hamulców, a na końcu także wnętrza i nadwozia. Ci, którzy postanowią skorzystać z oferty, mogą liczyć, że ich auto zostanie nie tylko poprawione pod kątem osiągów, ale i doprowadzone do perfekcyjnego stanu technicznego.

Dwie wydajne sprężarki BorgWarner, tytanowe korbowody, wzmocnione wałki rozrządu to tylko niektóre z mechanicznych modyfikacji silnika zestrojonego nowym oprogramowaniem pod zasilanie paliwem E85. Efekt? 800 KM mocy i 881 Nm maksymalnego momentu obrotowego - o 350 KM i 381 Nm więcej niż w serii - szaleństwo.

Obraz
© mat. prasowe

Oczywiście takie poprawki wymagały również wzmocnienia sprzęgła i skrzyni biegów, jak również zastosowania grubszych półosi. Zestaw Canepa obejmuje też sztywniejsze stabilizatory zawieszenia i wydajniejsze hamulce, charakteryzujące się wysoką odpornością na przegrzanie.

Reszta to kosmetyka, ale jakże wysmakowana. Wnętrze wykończono skórą i doposażono w klasycznie wyglądające radio z nawigacją satelitarną. Znajdziemy tu również nagłośnienie wysokiej klasy. To standard zaproponowany przez tunera, lecz chętni mogą za dopłatą popuścić wodze fantazji. Możliwości konfiguracji są niczym nieograniczone, a wszystko zależy od zasobności portfela klienta.

W tym wypadku raczej nie wypada rozmawiać o kwotach. Wystarczy być świadomym wartości Porsche 959 oraz czasu, jaki specjaliści Canepa muszą poświęcić na modyfikacje, aby domyśleć się, że jest to piekielnie droga zabawa.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/38]
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)