Porsche 918 Coupe RSR - już jest!

Dni prasowe North American International Auto Show 2011 zostały oficjalnie rozpoczęte. Na hali Cobo Center w Detroit można już podziwiać nowe dziecko Porsche - model 918 w wyczynowej wersji RSR Coupe.

Porsche 918 Coupe RSR
Porsche 918 Coupe RSR
Rafał Warecki

10.01.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:03

Dni prasowe North American International Auto Show 2011 zostały oficjalnie rozpoczęte. Na hali Cobo Center w Detroit można już podziwiać nowe dziecko Porsche - model 918 w wyczynowej wersji RSR Coupe.

W prezentowanym przez nas oficjalnym spocie Porsche 917K #22 Martini Racing Team z 24h LeMans z 1971 roku nie pojawiało się przypadkowo. Zamknięcie najnowocześniejszych technologii w lekkiej, zamkniętej konstrukcji modelu 918 oznacza jedno – ten samochód ma odnosić zwycięstwa na torze. Nie byle jakie zwycięstwa – przygotowywany jest do Grand Prix of Endurance 24 Hours of Le Mans.

Porsche 918 Coupe RSR
Porsche 918 Coupe RSR

Po licznych zdjęciach wersji 918 Spyder i wielu wizualizacjach stylistyka pojazdu nikogo nie dziwi. Niska, drapieżna, opływowa i delikatnie kontrowersyjna sylwetka 918 przywodzi na myśl model Carrera GT i jest jeszcze bardziej bezkompromisowa. Jednak to nie nadwozie liczy się tu najbardziej, a układ napędowy opracowany na potrzeby wyścigów, podobny do tego z 911 GT3 R Hybrid.

Porsche 918 RSR revealed - Detroit Auto Show intro

Główną jednostką napędową jest umieszczony centralnie tłokowy, spalinowy, wysokoobrotowy silnik V8 o pojemności 3,4 litra, który generuje 563 KM mocy (przy 10 300 rpm) i poprzez wyścigową, sześciostopniową przekładnie z łopatkami za kierownicą przekazuje moment obrotowy na tylne koła.

Według informacji od Porsche przekładnia ta wyposażona jest w walcowe koła zębate o zębach prostych znajdujące się w stałym zazębieniu – najprawdopodobniej ze względów wytrzymałościowych. Dodatkowo przy kołach przedniej osi umieszczono dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 204 KM. Przy całkowitym naładowaniu akumulatorów zapas energii wystarcza na około osiem sekund pracy tych silników pod pełnym obciążeniem.

Porsche 918 Coupe RSR
Porsche 918 Coupe RSR

Motory elektryczne mają wykorzystywać energię z hamowania odzyskowego magazynowaną w specjalnie skonstruowanym akumulatorze typu FES (Flywheel Energy Storage) na wzór systemu KERS. Konstrukcja ta pozwala gromadzić energię kinetyczną ruchu obrotowego.

Prędkość obrotowa koła zamachowego akumulującego energię dochodzi do 36 000 rpm. Sam akumulator umieszczono na miejscu fotela pasażera. System nazwany przez Porsche Intelligent Performance daje więc krótkotrwały, ale intensywny zastrzyk mocy.

Porsche GT3R Hybrid - układ napędowy
Porsche GT3R Hybrid - układ napędowy

Źródło: WorldCarFans

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)