Porsche 911 GT3 R (2015) - sportowiec w nowej odsłonie

Porsche zaprezentowało najnowszą odsłonę wyścigowego 911. Torowa odmiana tej 991 nosi nazwę GT3 R.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Auto zostało wykonane z lekkich materiałów, co w przypadku pojazdów wyścigowych nie dziwi. Nadwozie to połączenie stopów aluminium i wysokowytrzymałościowej stali, którą wykorzystano w krytycznych dla bezpieczeństwa i sztywności skrętnej karoserii miejscach. Nie zabrakło także kompozytu węglowego, który zastosowano między innymi do budowy pokrywy silnika. Okna wykonane są z tworzywa sztucznego.

Obraz

Od poprzednika GT3 R odróżnia się między innymi 8,3 cm większym rozstawem osi. Porsche udało się też lepiej dobrać położenie środka ciężkości. Poprawiona została także aerodynamika. Wzmocniony jest docisk z przodu, między innymi za sprawą wylotów w nadkolach. Jeszcze więcej siły od aerodynamiki dostarczane jest na tylną oś. Tam najbardziej znacząca jest praca 2-metrowego spojlera.

911 GT3 R przejęło od swojego większego brata RSR koncepcję na rozmieszczenie elementów układu chłodzącego. Chłodnice zostały przeniesione z boków do pozycji centralnej. To kolejny zabieg, który pozwolił zoptymalizować położenie środka ciężkości. Jednocześnie chłodnice są teraz lepiej chronione w razie kolizji.

Obraz

Z tyłu pracuje 4-litrowa płaska szóstka. Jest to silnik bardzo podobny do tego, który napędza drogowe 911 GT3 RS w najnowszej odsłonie. Moc maksymalna tego motoru wynosi 500 KM. Jest ona przenoszona na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni sekwencyjnej.

Równie ważne co duża moc, w sportowych samochodach są bardzo skuteczne hamulce. Porsche wyposażyło 911 GT3 R w nawiercana stalowe tarcze, które współpracują z 6-tłokowymi zaciskami. Średnice elementów ciernych wynoszą 372 mm z tyłu i 380 mm z przodu.

Porsche 911 GT3 R można zakupić dla swojego zespołu wyścigowego w cenie 429 tys. euro. To równowartość 1,72 mln zł.

Porsche 911 GT3 R (2015) - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są