Nowa Honda Civic Type R (2015) – komplet informacji! [aktualizacja]

Mamy już komplet informacji technicznych na temat nowego Civica Type R.

Obraz
Marcin Łobodziński

Honda przedstawia samochód jako „auto wyścigowe do codziennego użytku” i zapewnia, że Civic Type R wyznacza nowe standardy w klasie przednionapędowych, ostrych hatchbacków.

Bodaj najważniejszym elementem tego modelu jest silnik 2,0 VTEC Turbo – to połączenie było do tej pory znane tylko miłośnikom tuningu. Najnowszą jednostkę Hondy wyposażono we wtrysk bezpośredni. Co interesujące, silnik osiąga nie 280, ale 310 KM przy 6500 obr./min i 400 Nm przy 2500 obr./min. Ta druga wartość jest godna mocnego diesla. Odcięcie zapłonu następuje dopiero przy 7000 obr./min, więc w rodzinie Type R, można uznać ten silnik za niskoobrotowy. Producent obiecuje przyspieszenie 0-100 km/h w 5,7 s oraz prędkość maksymalną 270 km/h!

Dużo uwagi skupiono wokół aerodynamiki, co pozwoliło wygenerować duży docisk zapewniający stabilne prowadzenie przy wysokich prędkościach. Nie jest to domeną przednionapędowych samochodów. Prace nad przednim splitterem, potężnym spojlerem tylnym, prawdziwie wydajnym dyfuzorem oraz wlotami powietrza zapewniającymi odpowiednią wymianę ciepła prowadzono w tunelu aerodynamicznym w Japonii i posłużono się m. in. metodą CFD. Testy samochodu w warunkach rzeczywistych prowadzono na jednych z najtrudniejszych torów świata jakimi są Suzuka i Nürburgring.

Obraz

Honda Civic Type R została wyposażona w innowacyjne zawieszenie z czteropunktowym systemem adaptacyjnego tłumienia Adaptive Damper System. Pozwala ono na stałą kontrolę ruchu każdego koła oraz do minimum ogranicza negatywne obciążenia kół podczas dynamicznego przyspieszania i hamowania. Minimalizuje również przechyły nadwozia.

New Honda Civic Type R IX (2015) - exhaust & engine sound before reveal

System Dual Axis Strut Front Suspension ogranicza o 50 procent w stosunku do standardowego Civica wpływ napędu na przednią oś podczas przyspieszania. W tylnej osi nie zrezygnowano ze sprawdzonej belki skrętnej w kształcie litery H. Uzupełnieniem jest elektryczne wspomaganie kierownicy typu Dual Pinion.

Obraz

Samochód obuto w opony o rozmiarze 235/35 R19 przygotowane przez Continentala tylko dla tego modelu. Układ hamulcowy obejmuje nawiercane przednie tarcze o średnicy 350 mm oraz 4-tłoczkowe zaciski.

New Honda Civic Type R IX (2015) - dynamic B roll

Tryb R+ wyzwala jeszcze więcej energii i chęci do szybkiej jazdy. Po naciśnięciu „magicznego guziczka”, Civic Type R jest jeszcze bardziej zwarty i gotowy do działania. Zawieszenie sztywnieje o 30 procent, a układ kierowniczy jeszcze bardziej się wyostrza i traci nieco z siły wspomagania. Reakcje silnika stają się jeszcze żywsze.

Obraz

Dla kierowców chcących komfortowo podróżować na co dzień nowym Type R przygotowano GT Pack obejmujący bogate wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, w tym Advanced Driver Assist System oraz multimediami Honda Connect i 320-watowym systemem audio z odtwarzaczem CD i 8 głośnikami z wysokiej półki.

New Honda Civic Type R IX (2015) - reveal before Geneva Motor Show

Nowa Honda Civic Type R trafi do salonów latem. Cennik, czas uzyskany na torze Nürburgring i szczegółowe dane techniczne zostaną ogłoszone niebawem.

[aktualizacja 3 marca]

Znamy już oficjalny czas przejazdu Północnej Pętli toru Nürburgring. Honda Civic Type R uzyskując 7:50,63 min jest obecnie rekordzistką w klasie samochodów produkcyjnych z napędem na przednie koła. Trzeba tu zaznaczyć, że niedawno przeprowadzono wymianę nawierzchni na tym legendarnym torze, co mogło wpłynąć na osiągane czasy przejazdów. Nie mamy informacji o tym, kiedy dokonano próby bicia rekordu. Prawdopodobnie niebawem rywale tacy jak Seat i Renault wypuszczą swoje załogi by spróbować odebrać Hondzie koronę.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów