Ponad 1900 kilometrów w Lamborghini Countach [wideo]

Dzisiaj na rynku samochodów sportowych jasno wyklarował się podział na supersamochody z centralnie umieszczonymi silnikami oraz wygodniejsze, choć równie szybkie na prostych auta typu GT. Jednak czy prawdziwym klasycznym supersamochodem da się przejechać prawie 2000 kilometrów?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Dzisiaj na rynku samochodów sportowych jasno wyklarował się podział na supersamochody z centralnie umieszczonymi silnikami oraz wygodniejsze, choć równie szybkie na prostych auta typu GT. Jednak czy prawdziwym klasycznym supersamochodem da się przejechać prawie 2000 kilometrów?

Harry Metcalfe z brytyjskiego magazynu EVO postanowił wybrać się na przejażdżkę o długości 1200 mil (1920 km). Dystans niczym z legendarnych wyścigów Top Gear. Podróż z okolic Monako aż do Wielkiej Brytanii za kierownicą Lamborghini Countach, a więc auta, które powstało w latach 70. ubiegłego wieku.

Jak pojazd i kierowca znieśli trudy podróży?

Lamborghini Countach QV 1200 mile drive back to the UK - evo Magazine

24-godzinna wyprawa na pewno dała się we znaki kręgosłupowi oraz czterem literom Harry'ego. Countach to świetny samochód, jednak jego codzienne użytkowanie, a zwłaszcza podróż w hałaśliwym wnętrzu na tak długiej trasie, może irytować.

Należy jednak pamiętać, że auto weszło na rynek w 1974 roku. Countach, którym jedzie Harry, to specjalna wersja Quattrovalve, oznaczona skrótem QV. Auto w specyfikacji brytyjskiej ma moc 455 koni mechanicznych, dzięki czemu rozpędza się do 60 mil na godzinę (~100 km/h) w 4,8 s oraz osiąga prędkość maksymalną blisko 300 km/h.

Za używanego Countacha QV w Wielkiej Brytanii trzeba zapłacić od 80 000 do 130 000 funtów.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić