Masz jeszcze poloneza, 125p albo daewoo? FSO ma dla ciebie informację
Tak, chodzi o nasze, polskie FSO, które może i od dawna nie produkuje żadnych aut, ale wciąż dba o użytkowników. Firma wydała właśnie oświadczenie związane z benzyną E10, dostępną na stacjach od 1 stycznia 2024 roku.
19.01.2024 | aktual.: 19.01.2024 13:21
Ci, którzy sądzą, że FSO przestało istnieć dobrych kilkanaście lat temu, są w błędzie. Dawny polski gigant może i nie produkuje już aut, ale wciąż działa, zajmując się głównie wynajmem dawnych powierzchni produkcyjnych i magazynowych. Dba też o dawnych klientów, czego przykładem jest opublikowany niedawno komunikat.
FSO przedstawia w nim listę swoich dawnych produktów, które nie są przystosowane do zasilania benzyną E10. Znajdziecie je poniżej:
- FSO (Daewoo-FSO, Daewoo) Lanos produkowany i montowany w systemie SKD w latach 1997-2008 – silniki nie są przystosowane.
- FSO (Daewoo-FSO, Daewoo) Matiz produkowany i montowany w systemie SKD w latach 1998-2007 – silniki nie są przystosowane.
- Daewoo-FSO (Daewoo) Nubira produkowana i montowana w systemie SKD w latach 1997-2002 – silniki nie są przystosowane.
- Chevrolet Aveo produkowany w latach 2007-2011, homologowany i sprzedawany przez GM DAT – brak informacji.
- Daewoo Tico montowany w systemie SKD w latach 1996-2001 – silniki nie są przystosowane.
- Daewoo Espero montowany w systemie SKD w latach 1996-1999 – silniki nie są przystosowane.
- Daewoo Tacuma montowana w systemie SKD w latach 2000-2001 – silniki nie są przystosowane.
- Daewoo Leganza montowana w systemie SKD w latach 1997-2000 – silniki nie są przystosowane.
Warto zwrócić uwagę, że wśród wymienionych pojazdów są nie tylko przestarzałe polonezy czy fiaty 125p, ale i znacznie nowocześniejsze konstrukcje Daewoo, które można jeszcze spotkać na naszych drogach. Niezależnie jednak od tego, czy jeździsz polonezem, czy lanosem, powinieneś uważać przy dystrybutorze.