Pirelli rozwiązało problem - dodatkowy komplet opon

W ciągu ostatnich tygodni w świecie Formuły 1 toczyła się zażarta dyskusja dotycząca kompletów opon dostarczanych zespołom na weekend wyścigowy. Pirelli wreszcie w jakiś sposób udało się rozwiązać problem, dzięki czemu ekipy będą miały odrobinę więcej swobody.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

W ciągu ostatnich tygodni w świecie Formuły 1 toczyła się zażarta dyskusja dotycząca kompletów opon dostarczanych zespołom na weekend wyścigowy. Pirelli wreszcie w jakiś sposób udało się rozwiązać problem, dzięki czemu ekipy będą miały odrobinę więcej swobody.

Opony na sezon 2013 bardzo szybko się zużywają i w związku z tym zespoły paradoksalnie pokonują bardzo mało okrążeń podczas sesji treningowych i w miarę możliwości unikają wyjazdu na tor podczas kwalifikacji.

Wcześniej Pirelli chciało rozwiązać ten problem poprzez dostarczenie ekipom dodatkowego kompletu ogumienia przeznaczonego dla debiutantów. Dzięki temu młodzi kierowcy mogliby łatwiej zdobywać doświadczenie i pokazywać się szefom zespołów, a teamy lepiej poznawałyby zachowanie aut na torze.

Ostatecznie jednak nie udało się osiągnąć porozumienia i Pirelli znalazło nowe rozwiązanie. Żeby uczynić piątkowe treningi lepszym widowiskiem, dostawca ogumienia zaproponował, że dostarczy zespołom dodatkowy komplet prototypowych opon.

Będzie to ogumienie wykonane z twardszej mieszanki, a co za tym idzie - bardziej wytrzymałe. Wszystko odbywa się zgodnie z regulaminem F1, więc każdy powinien być zadowolony, a widzowie oglądający piątkowe treningi nie będą narzekali na nudę. Wilk syty i Red Bull cały.

[aktualizacja 10 czerwca]

Obraz

Pirelli zapowiadało, że poprawi jedną z mieszanek, by kierowcy nie narzekali tak na nadmierne zużycie i rozwarstwianie. Jak się jednak okazało, firma zrezygnowała z tego pomysłu. Początkowo ulepszone ogumienie miało pojawić się w Kanadzie, jednak deszcz pokrzyżował plany firmie dostarczającej opony w Formule 1.

Co więcej, część zespołów doszła do wniosku, że nie chce zmian w ogumieniu i finalnie Pirelli postanowiło jedynie delikatnie udoskonalić komponenty na etapie produkcyjnym. Nie będzie więc zmiany oplotu ogumienia ze stalowego na kevlarowy. Takie rozwiązanie na pewno nie zadowoli Red Bulla, który był największym orędownikiem zmian.

Źródło: DzielPasje

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.