Choć prace nad elektrycznymi BMW wciąż trwają, nie przeszkadza to producentowi w otwarciu salonu dedykowanego nowej marce. Pomimo że auta stoją już na platformach, nie można ich jeszcze kupić. Na razie salon oferuje klientom inne usługi.
Choć prace nad elektrycznymi BMW wciąż trwają, nie przeszkadza to producentowi w otwarciu salonu dedykowanego nowej marce. Pomimo że auta stoją już na platformach, nie można ich jeszcze kupić. Na razie salon oferuje klientom inne usługi.
Jeszcze niedawno portale motoryzacyjne donosiły o zawieszeniu projektu BMW i oraz poważnych problemach przy rozwijaniu innych konstrukcji. Tymczasem producent otwiera w Londynie pierwszy BMW i Store.
Choć elektryczne samochody marki trafią do sprzedaży dopiero pod koniec przyszłego roku to, zanim sklep uzyska status salonu, można w nim obejrzeć koncepty i8 oraz i3. Obok elektrycznego kompaktu pojawiło się najnowsze dzieło niemieckich konstruktorów, które jest jednym z pierwszych kroków ofensywy modelowej producenta – Pedelec.
Wraz z otwarciem i Store ujawniono nowe szczegóły dotyczące BMW i3. Nieczęsto trafia się okazja, żeby obejrzeć ten samochód z bliska. Co więcej, jeżeli wierzyć zapewnieniom producenta, ten konkretny egzemplarz jest modelem niemal identycznym z przyszłą wersją produkcyjną.
Benoit Jacob, szef działu projektowania BMW i, powiedział, że auto stojące w i Store w 85-90% pokrywa się z odmianą, którą klienci będą mogli kupić pod koniec 2013 roku. Poza znanymi szczegółami technicznymi pojawiła się informacja, że przy wykorzystaniu wysokowydajnego gniazdka auto 80% swoich baterii naładuje już w godzinę. Wiadomo również, jak będzie wyglądać wnętrze.
Poza prezentacją aut BMW przedstawiło plan rozwoju marki i. Dla wszystkich właścicieli samochodów elektrycznych przygotowano specjalny pakiet usług, który ma przyciągnąć nowych klientów i pozyskać zwolenników tego typu napędu. Pakiet obejmuje:
- Assistance – pomoc techniczna w trasie obejmująca m.in. mobilne punkty ładowania auta.
- Stacje ładujące – budowa sieci stacji do ładowania aut elektrycznych we wszystkich krajach, w których dostępna jest marka i.
- BMW i Wallbox – sprzedaż domowych stacji ładujących.
- Rozwiązania dla właścicieli aut elektrycznych – obejmujące m.in. takie usługi, jak możliwość wypożyczenia auta spalinowego przy wyjeździe w długie trasy.
Niełatwo ocenić nowy pomysł BMW. Z jednej strony trudno uzasadnić, dlaczego producent otwiera salon, w którym nie można jeszcze kupić żadnego auta. Z drugiej strony niemiecka firma startuje z zakrojoną na światową skalę akcją promocyjno-edukacyjną, która pomoże zrozumieć potencjalnym klientom, dlaczego warto kupować modele elektryczne właśnie marki BMW. Otwierając i Store, przygotuje klientów do zakupu samochodu. No i jak całe przedsięwzięcie się ma do ostatnich informacjach o problemach finansowych?
Źródło: BMW