Pierwszy BMW i Store w Londynie - czy jest sens?
Choć prace nad elektrycznymi BMW wciąż trwają, nie przeszkadza to producentowi w otwarciu salonu dedykowanego nowej marce. Pomimo że auta stoją już na platformach, nie można ich jeszcze kupić. Na razie salon oferuje klientom inne usługi.
14.06.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:33
Choć prace nad elektrycznymi BMW wciąż trwają, nie przeszkadza to producentowi w otwarciu salonu dedykowanego nowej marce. Pomimo że auta stoją już na platformach, nie można ich jeszcze kupić. Na razie salon oferuje klientom inne usługi.
Jeszcze niedawno portale motoryzacyjne donosiły o zawieszeniu projektu BMW i oraz poważnych problemach przy rozwijaniu innych konstrukcji. Tymczasem producent otwiera w Londynie pierwszy BMW i Store.
Choć elektryczne samochody marki trafią do sprzedaży dopiero pod koniec przyszłego roku to, zanim sklep uzyska status salonu, można w nim obejrzeć koncepty i8 oraz i3. Obok elektrycznego kompaktu pojawiło się najnowsze dzieło niemieckich konstruktorów, które jest jednym z pierwszych kroków ofensywy modelowej producenta – Pedelec.
Wraz z otwarciem i Store ujawniono nowe szczegóły dotyczące BMW i3. Nieczęsto trafia się okazja, żeby obejrzeć ten samochód z bliska. Co więcej, jeżeli wierzyć zapewnieniom producenta, ten konkretny egzemplarz jest modelem niemal identycznym z przyszłą wersją produkcyjną.
Benoit Jacob, szef działu projektowania BMW i, powiedział, że auto stojące w i Store w 85-90% pokrywa się z odmianą, którą klienci będą mogli kupić pod koniec 2013 roku. Poza znanymi szczegółami technicznymi pojawiła się informacja, że przy wykorzystaniu wysokowydajnego gniazdka auto 80% swoich baterii naładuje już w godzinę. Wiadomo również, jak będzie wyglądać wnętrze.
Poza prezentacją aut BMW przedstawiło plan rozwoju marki i. Dla wszystkich właścicieli samochodów elektrycznych przygotowano specjalny pakiet usług, który ma przyciągnąć nowych klientów i pozyskać zwolenników tego typu napędu. Pakiet obejmuje:
- Assistance – pomoc techniczna w trasie obejmująca m.in. mobilne punkty ładowania auta.
- Stacje ładujące – budowa sieci stacji do ładowania aut elektrycznych we wszystkich krajach, w których dostępna jest marka i.
- BMW i Wallbox – sprzedaż domowych stacji ładujących.
- Rozwiązania dla właścicieli aut elektrycznych – obejmujące m.in. takie usługi, jak możliwość wypożyczenia auta spalinowego przy wyjeździe w długie trasy.
Niełatwo ocenić nowy pomysł BMW. Z jednej strony trudno uzasadnić, dlaczego producent otwiera salon, w którym nie można jeszcze kupić żadnego auta. Z drugiej strony niemiecka firma startuje z zakrojoną na światową skalę akcją promocyjno-edukacyjną, która pomoże zrozumieć potencjalnym klientom, dlaczego warto kupować modele elektryczne właśnie marki BMW. Otwierając i Store, przygotuje klientów do zakupu samochodu. No i jak całe przedsięwzięcie się ma do ostatnich informacjach o problemach finansowych?
Źródło: BMW