Pierwsze testy VW Polo R WRC [aktualizacja]

Volkswagen przeprowadził przedwczoraj w regionie Valdenz w Niemczech pierwsze testy nowego Polo R WRC. Pierwszym kierowcą nowej, rajdowej broni został dwukrotny mistrz świata - Carlos Sainz.

fot. Rallye-magazin.defot. Rallye-magazin.de
Marcin Łobodziński

Jednak myliłem się, pisząc niedawno, że to polski tuner jako pierwszy zbuduje Polo WRC. A być może VW Motorsport nie chciał się skompromitować? Tego nie wiemy, ale pewne jest, że oryginalne Polo R WRC już jeździ.

VW-Polo-WRC-Sainz-Test-Veldenz-2011
VW-Polo-WRC-Sainz-Test-Veldenz-2011

A teraz serio. Mniej więcej 100-kilometrowe pierwsze testy przeprowadzono w Niemczech. Za kierownicą usiadł nie tylko Carlos Sainz, ale i dr Ulrich Hackenberg z zarządu VW. Miejsce na prawym fotelu zajął Timo Gottschalk. Do pierwszych jazd wykorzystano niespełna 3-kilometrowy fragment drogi, więc "test" to za dużo powiedziane. Umówmy się, że chodziło raczej o sprawdzenie, czy samochód będzie jeździł i o jego prezentację w warunkach innych niż salonowe.

VW-Polo-WRC-Sainz-Test-Veldenz-2011
VW-Polo-WRC-Sainz-Test-Veldenz-2011

Podczas jazd oceniano działanie podstawowych podzespołów, ich zgranie, nieco pogrzebano w zawieszeniu i mapach silnika. Mechanicy mogli zgłosić pierwsze uwagi związane z obsługą samochodu w warunkach bojowych. Dzień przebiegł bez żadnych problemów. Oczywiście Sainz pochwalił samochód...

Samochód znajduje się we wczesnej fazie prac rozwojowych, ale czuję, że już jest dobry. Dla całego teamu, zarówno inżynierów, jak i mechaników oraz kierowców, bardzo ważne było jak najszybsze poznanie pierwszego prawdziwego samochodu, możliwość przetestowania go i kontynuowania prac rozwojowych.

Poza oficjalnym filmem z przebiegu testów znaleźliśmy również mniej oficjalne, moim zdaniem ciekawsze wideo.

VW Polo R WRC Test 2011 [HD]

Przypomnę tylko, że według przepisów samochody WRC wyposażone są w silnik 1,6 turbo napędzający 4 koła poprzez skrzynię sekwencyjną bez sterowania za pomocą łopatek, jak to było jeszcze rok temu. W porównaniu z poprzednią generacją WRC tegoroczne są dużo prostsze, m.in. nie mają aktywnych dyferencjałów na osiach.

VW-Polo-WRC-Sainz-Hackenberg-Test-Veldenz-2011
VW-Polo-WRC-Sainz-Hackenberg-Test-Veldenz-2011

Oczywiście cały czas pojawiają się głosy sceptyków na temat zmian w przepisach, jednak prawdziwi kibice potrafią docenić modyfikacje, które już przyciągnęły dwóch producentów (Mini, VW) i podniosły poziom rywalizacji. Więcej o rajdach, a także bieżące informacje na temat rozwoju programu Volkswagena w WRC znajdziecie w naszych comiesięcznych rajdowych podsumowaniach.

[aktualizacja 9 listopada]

Dołączamy dwa dodatkowe filmy z drugiego i trzeciego dnia testów rajdowego Volkswagena Polo R WRC.

VW Polo R WRC Test - Day 2 / 2011 [HD]

VW Polo R WRC Test - Day 3 | Huge antilag & backfire! [HD]

  • VW-Polo-WRC-Sainz-Test-Veldenz-2011-fotoshowImage 1a5073f9-549299
  • VW Polo WRC test
  • fot. Rallye-magazin.de
  • fot. Rallye-magazin.de
  • fot. Rallye-magazin.de
  • fot. Rallye-magazin.de
  • fot. Rallye-magazin.de
  • fot. Rallye-magazin.de
  • fot. Rallye-magazin.de
  • fot. Rallye-magazin.de
  • fot. Rallye-magazin.de
  • VW-Polo-WRC-Sainz-Test-Veldenz-2011
  • VW-Polo-WRC-Sainz-Test-Veldenz-2011
  • VW-Polo-WRC-Sainz-Test-Veldenz-2011
  • VW-Polo-WRC-Sainz-Test-Veldenz-2011
  • fot. Rallye-magazin.de
  • fot. Rallye-magazin.de
  • fot. Rallye-magazin.de
  • fot. Rallye-magazin.de
  • VW-Polo-WRC-Sainz-Test-Veldenz-2011
  • fot. Rallye-magazin.de
  • fot. Rallye-magazin.de
  • fot. Rallye-magazin.de
  • fot. Rallye-magazin.de
  • VW-Polo-WRC-Sainz-Test-Veldenz-2011
  • VW-Polo-WRC-Sainz-Test-Veldenz-2011
  • VW-Polo-WRC-Hackenberg-Test-Veldenz-2011
  • VW-Polo-WRC-Sainz-Hackenberg-Test-Veldenz-2011
  • fot. Rallye-magazin.de
  • fot. Rallye-magazin.de
[1/30] VW-Polo-WRC-Sainz-Test-Veldenz-2011-fotoshowImage 1a5073f9-549299 Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"