Piątka na szóstkę – Ac Schnitzer ACS 5 3.5d Touring (2010)

Po przedstawieniu swojej interpretacji BMW serii 5 z nadwoziem sedan Ac Schnitzer opracował pakiet tuningowy do BMW 5 kombi, zwanego przez bawarskiego producenta – Touring. Przyjrzyjmy się propozycji tunera na podstawie BMW 535d Touring.

Obraz
Olgierd Lachowski

Po przedstawieniu swojej interpretacji BMW serii 5 z nadwoziem sedan Ac Schnitzer opracował pakiet tuningowy do BMW 5 kombi, zwanego przez bawarskiego producenta – Touring. Przyjrzyjmy się propozycji tunera na podstawie BMW 535d Touring.

Ac Schnitzer ACS 5 3.5d Touring fot.2
Ac Schnitzer ACS 5 3.5d Touring fot.2

Zewnętrznie od seryjnego BMW 5 Touring auto Schnitzera odróżniają m.in. przedni zderzak z chromowanymi kratkami osłaniającymi chłodnicę i kompozytowymi listewkami, listwy progowe, tylny mały spojler dachowy oraz tylny dyfuzor z włókna węglowego. Auto nie razi wielkimi spojlerami, a raczej próbuje wyglądem zbliżyć się do przyszłego BMW M5.

Sportowy charakter kombi podkreślają koła z felgami o rozmiarach od 18” do 21” w kilku wzorach (Type IV, Type V i Type VIII). Większość z nich jest dostępna jako jednokolorowe i dwubarwne. W prezentowanym BMW koła mają felgi 9,0 x 20” z przodu (opony 245/35 R 20) i 10,0 x 20” z tyłu (opony 285/30 R 20).

Ac Schnitzer pomyślał też o poprawkach we wnętrzu. W ramach pakietu Exclusive na desce rozdzielczej, tunelu środkowym i drzwiach tuner montuje wstawki z włókna węglowego. Oprócz tego instalowane są aluminiowe nakładki na pedały i pokrętło systemu iDrive, które - swoją drogą - wygląda dość tandetnie. Całość wieńczą dywaniki z logo Schnitzera wkładane nie tylko do kabiny pasażerskiej, ale i do 560-litrowego bagażnika.

Ac Schnitzer ACS 5 3.5d Touring fot.3
Ac Schnitzer ACS 5 3.5d Touring fot.3

Obok modyfikacji stylistycznych Ac Schnitzer oferuje tuning mechaniczny. Do niego zaliczają się nowe sportowe sprężyny zawieszenia i tuning silnika. Wzmocnione jednostki benzynowe to melodia najbliższej przyszłości, ale ulepszenia do silników ZS (zapłon samoczynny) dostępne są już dziś. W skład tych usprawnień wchodzi sportowy układ wydechowy z konwerterami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych, a także przeprogramowana jednostka sterująca silnikiem.

Przykładowo, BMW 520d po tuningu ma 218 KM zamiast 184 KM, BMW 525d 245 KM w miejsce 204 KM, odmiana 530d 286 KM zamiast 245 KM, a prezentowane na zdjęciach 535d dysponuje mocą 360 KM (seryjnie 300 KM). W wersji seryjnej kombi wyposażone w najmocniejszy z wymienionych silników potrzebuje 5,70 s, żeby przyspieszyć do 100 km/h, a jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Na pewno po przeróbkach i zdjęciu ogranicznika osiągi auta będą znacznie lepsze. Na modyfikacje jednostek napędowych Ac Schnitzer daje gwarancję na 2 lata lub na 100 000 km.

Na konkretne dane o osiągach aut z tymi silnikami trzeba będzie na pewno poczekać, ale jest szansa, że dowiemy się dość szybko, jak wyglądają parametry drogowe ACS 5 3.5d Touring (535d), bo to auto ma zostać wystawione na targach tuningowych w Essen.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R6, N57D30TOP, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2993 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 360 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 120,28 KM/l (seryjny – 100,24 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 348 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 348 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 10,0 x 20”
  • Opony przednie: 245/35 R 20
  • Opony tylne: 285/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1915 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,32 kg/KM (seryjny – 6,38 kg/KM)
  • Długość: 4907 mm
  • Szerokość: 1860 mm
  • Wysokość: 1437 mm (- 25 mm)
  • Rozstaw osi: 2968 mm

Źródło: topspeed

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam