Piątka na szóstkę – Ac Schnitzer ACS 5 3.5d Touring (2010)
Po przedstawieniu swojej interpretacji BMW serii 5 z nadwoziem sedan Ac Schnitzer opracował pakiet tuningowy do BMW 5 kombi, zwanego przez bawarskiego producenta – Touring. Przyjrzyjmy się propozycji tunera na podstawie BMW 535d Touring.
25.11.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:51
Po przedstawieniu swojej interpretacji BMW serii 5 z nadwoziem sedan Ac Schnitzer opracował pakiet tuningowy do BMW 5 kombi, zwanego przez bawarskiego producenta – Touring. Przyjrzyjmy się propozycji tunera na podstawie BMW 535d Touring.
Zewnętrznie od seryjnego BMW 5 Touring auto Schnitzera odróżniają m.in. przedni zderzak z chromowanymi kratkami osłaniającymi chłodnicę i kompozytowymi listewkami, listwy progowe, tylny mały spojler dachowy oraz tylny dyfuzor z włókna węglowego. Auto nie razi wielkimi spojlerami, a raczej próbuje wyglądem zbliżyć się do przyszłego BMW M5.
Sportowy charakter kombi podkreślają koła z felgami o rozmiarach od 18” do 21” w kilku wzorach (Type IV, Type V i Type VIII). Większość z nich jest dostępna jako jednokolorowe i dwubarwne. W prezentowanym BMW koła mają felgi 9,0 x 20” z przodu (opony 245/35 R 20) i 10,0 x 20” z tyłu (opony 285/30 R 20).
Ac Schnitzer pomyślał też o poprawkach we wnętrzu. W ramach pakietu Exclusive na desce rozdzielczej, tunelu środkowym i drzwiach tuner montuje wstawki z włókna węglowego. Oprócz tego instalowane są aluminiowe nakładki na pedały i pokrętło systemu iDrive, które - swoją drogą - wygląda dość tandetnie. Całość wieńczą dywaniki z logo Schnitzera wkładane nie tylko do kabiny pasażerskiej, ale i do 560-litrowego bagażnika.
Obok modyfikacji stylistycznych Ac Schnitzer oferuje tuning mechaniczny. Do niego zaliczają się nowe sportowe sprężyny zawieszenia i tuning silnika. Wzmocnione jednostki benzynowe to melodia najbliższej przyszłości, ale ulepszenia do silników ZS (zapłon samoczynny) dostępne są już dziś. W skład tych usprawnień wchodzi sportowy układ wydechowy z konwerterami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych, a także przeprogramowana jednostka sterująca silnikiem.
Przykładowo, BMW 520d po tuningu ma 218 KM zamiast 184 KM, BMW 525d 245 KM w miejsce 204 KM, odmiana 530d 286 KM zamiast 245 KM, a prezentowane na zdjęciach 535d dysponuje mocą 360 KM (seryjnie 300 KM). W wersji seryjnej kombi wyposażone w najmocniejszy z wymienionych silników potrzebuje 5,70 s, żeby przyspieszyć do 100 km/h, a jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Na pewno po przeróbkach i zdjęciu ogranicznika osiągi auta będą znacznie lepsze. Na modyfikacje jednostek napędowych Ac Schnitzer daje gwarancję na 2 lata lub na 100 000 km.
Na konkretne dane o osiągach aut z tymi silnikami trzeba będzie na pewno poczekać, ale jest szansa, że dowiemy się dość szybko, jak wyglądają parametry drogowe ACS 5 3.5d Touring (535d), bo to auto ma zostać wystawione na targach tuningowych w Essen.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: R6, N57D30TOP, ZS
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2993 cmsup3/sup
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 360 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 120,28 KM/l (seryjny – 100,24 KM/l)
- Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 348 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 348 mm
- Koła przednie: 9,0 x 20”
- Koła tylne: 10,0 x 20”
- Opony przednie: 245/35 R 20
- Opony tylne: 285/30 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1915 kg
- Stosunek masy do mocy: 5,32 kg/KM (seryjny – 6,38 kg/KM)
- Długość: 4907 mm
- Szerokość: 1860 mm
- Wysokość: 1437 mm (- 25 mm)
- Rozstaw osi: 2968 mm
Źródło: topspeed