Peugeot odsłania karty - model 208 GTi oficjalnie pokazany [Paryż 2012]

Peugeot jeszcze przed otwarciem drzwi salonu samochodowego w Paryżu zdecydował się ujawnić model 208 GTi. Czego możemy się spodziewać po tym zadziornym maluchu?

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Peugeot jeszcze przed otwarciem drzwi salonu samochodowego w Paryżu zdecydował się ujawnić model 208 GTi. Czego możemy się spodziewać po tym zadziornym maluchu?

Pod względem stylistycznym pojazd niewiele różni się od zaprezentowanego na salonie samochodowym w Genewie konceptu. W stosunku do standardowego, 3-drzwiowego modelu 208 wersję GTi wyposażono w raczej subtelny pakiet stylistyczny, na który składa się nieco zmodyfikowana atrapa chłodnicy, nowe listwy progowe, większy spoiler dachowy, zderzak tylny z dyfuzorem i podwójną końcówką wydechu, chromowane obudowy lusterek bocznych oraz logo GTi umiejscowione na słupku C.

We wnętrzu są skórzane akcenty z kontrastującymi szwami, spłaszczona w dolnej części kierownica z logo GTi, elementy wykończeniowe w kolorze nadwozia zlokalizowane w boczkach drzwi i konsoli centralnej, aluminiowe pedały i sportowe fotele.

Obraz

Pod maską niewielkiego Peugeota zainstalowano znany już z samochodów koncernu PSA 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy generujący 200 KM i 275 Nm momentu obrotowego. Pozwala to temu ważącemu 1160 kg pojazdowi osiągnąć pierwsze 100 km/h w niecałe 7 s. Niestety dokładne dane nie zostały jeszcze ujawnione. Napęd za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej przekazywany jest oczywiście na oś przednią.

Inżynierowie Peugeota zdecydowali się także na modyfikacje zawieszenia, które w wersji GTi zostało nieco obniżone i utwardzone, aby pojazd lepiej trzymał się drogi i dawał większą frajdę z jazdy. W osiągnięciu tego celu pomóc ma także lekko zmodyfikowany układ kierowniczy. Rozstaw kół zwiększono o 10 mm z przodu i 20 mm z tyłu, a za 17-calowymi felgami aluminiowymi kryją się wydajniejsze hamulce z wentylowanymi tarczami o średnicy 302 mm z przodu i 249 mm z tyłu.

Obraz

Na początek Peugeot przygotował także specjalną, limitowaną edycję specjalną, która charakteryzuje się białym lakierem Satin Pearlescent White i barwami francuskiej flagi znajdującymi się w dolnej części zderzaka. We wnętrzu edycji specjalnej Peugeot w ramach wyposażenia standardowego oferuje nawigację satelitarną, pakiet HiFi oraz tabliczki z numerem informujące o wyjątkowości danego egzemplarza.

Peugeot 208 GTi będzie miał swoją oficjalną premierę podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Paryżu, a do europejskich salonów trafi wiosną przyszłego roku.

[aktualizacja 28 września]

Obraz

Załączamy dla Was świeże zdjęcia modelu 208 GTi prosto z Paris Motor Show 2012.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/42] Źródło zdjęć: |

Źródło: CarscoopWCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik