Peugeot e-Legend zachwycił wszystkich. Jest szansa, że auto trafi do produkcji

Tytuł najbardziej porywającego konceptu 2018 roku może w tym roku powędrować do Francji. Peugeot e-Legend pojawił się nagle i narobił sporo zamieszania. Na tyle, że pojawiła się petycja o wprowadzeniu auta do produkcji. Prezes marki nie mówi nie, ale stawia jeden warunek.

Obraz
Michał Zieliński

Elektryczny koncept e-Legend był jedną z gwiazd na stoisku Peugeota podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu, ale zobaczyliśmy go nieco wcześniej. Nie trzeba długo szukać by wiedzieć, skąd Francuzi czerpali inspirację. Od razu widać linie klasycznego 504 Coupé, ale narysowane w nowoczesny sposób. Pojawiło się też nowe logo.

Bardziej imponujące od wyglądu jest to, co napędza e-Legend. Zespół silników elektrycznych osiąga moc 456 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi? Auto rozpędza się do setki w czasie krótszym niż 4 s, a prędkość maksymalna to 220 km/h. Do tego na pełnych akumulatorach przejedzie 600 km, a 25 minut ładowania indukcyjnego (tak!) pozwala na pokonanie 500 km.

Niestety to tylko koncept. Przynajmniej póki co, bo na serwisie change.org pojawiła się petycja do Peugeota, by samochód trafił do produkcji. Autorzy ustawili sobie za cel zebranie 25 000 podpisów i po tygodniu mają już 67 proc. chętnych. Jedną z osób, do których dotarła petycja jest Jean-Philippe Imparato, szef Peugeota. "Jeśli dojdziemy do 500 000, możemy faktycznie musieć to rozważyć" skomentował na Twitterze.

Cała sytuacja to jednak kolejny dowód, że o innych samochodach marzymy, a inne kupujemy. Dwudrzwiowe coupé raczej nie cieszyłoby popularnością w świecie, gdzie coraz więcej osób stawia praktyczność nad stylem. Z tego powodu Peugeot od razu odrzucił taki rodzaj nadwozia w przypadku 508. Lecz kto wie, może pod petycją podpisze się pół miliona osób i faktycznie projekt e-Legend doczeka się wersji produkcyjnej. Chyba nikt by się nie obraził.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony