Peugeot e-Legend zachwycił wszystkich. Jest szansa, że auto trafi do produkcji

Tytuł najbardziej porywającego konceptu 2018 roku może w tym roku powędrować do Francji. Peugeot e-Legend pojawił się nagle i narobił sporo zamieszania. Na tyle, że pojawiła się petycja o wprowadzeniu auta do produkcji. Prezes marki nie mówi nie, ale stawia jeden warunek.

Obraz
Michał Zieliński

Elektryczny koncept e-Legend był jedną z gwiazd na stoisku Peugeota podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu, ale zobaczyliśmy go nieco wcześniej. Nie trzeba długo szukać by wiedzieć, skąd Francuzi czerpali inspirację. Od razu widać linie klasycznego 504 Coupé, ale narysowane w nowoczesny sposób. Pojawiło się też nowe logo.

Bardziej imponujące od wyglądu jest to, co napędza e-Legend. Zespół silników elektrycznych osiąga moc 456 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi? Auto rozpędza się do setki w czasie krótszym niż 4 s, a prędkość maksymalna to 220 km/h. Do tego na pełnych akumulatorach przejedzie 600 km, a 25 minut ładowania indukcyjnego (tak!) pozwala na pokonanie 500 km.

Niestety to tylko koncept. Przynajmniej póki co, bo na serwisie change.org pojawiła się petycja do Peugeota, by samochód trafił do produkcji. Autorzy ustawili sobie za cel zebranie 25 000 podpisów i po tygodniu mają już 67 proc. chętnych. Jedną z osób, do których dotarła petycja jest Jean-Philippe Imparato, szef Peugeota. "Jeśli dojdziemy do 500 000, możemy faktycznie musieć to rozważyć" skomentował na Twitterze.

Cała sytuacja to jednak kolejny dowód, że o innych samochodach marzymy, a inne kupujemy. Dwudrzwiowe coupé raczej nie cieszyłoby popularnością w świecie, gdzie coraz więcej osób stawia praktyczność nad stylem. Z tego powodu Peugeot od razu odrzucił taki rodzaj nadwozia w przypadku 508. Lecz kto wie, może pod petycją podpisze się pół miliona osób i faktycznie projekt e-Legend doczeka się wersji produkcyjnej. Chyba nikt by się nie obraził.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟