WAŻNE
TERAZ

Domen Prevc zwyciężył w Wiśle. Polak dopiero piąty

Pagani Zonda Revolucion - to naprawdę już koniec

Pagani Automobili zakończy produkcję modelu Zonda na wersji Revolucion. Włoski supersamochód był wytwarzany w zakładzie San Cesario sul Panaro od 1999 r.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Pagani Automobili zakończy produkcję modelu Zonda na wersji Revolucion. Włoski supersamochód był wytwarzany w zakładzie San Cesario sul Panaro od 1999 r.

Horacio Pagani, projektant i konstruktor mający za sobą pracę m.in. w Lamborghini, podczas Geneva Motor Show 1999 zaprezentował pierwsze auto zbudowane pod szyldem własnej marki. Dzięki modelowi Zonda C12 Pagani niemal z miejsca wskoczył do ligi producentów najbardziej ekskluzywnych samochodów na świecie.

Zonda była na rynku bardzo długo, doczekała się wielu wersji, a wreszcie następcy pod postacią modelu Huayra. Podczas zlotu fanów marki Vanishing Point 2013 została oficjalnie zaprezentowana ostatnia odmiana Zondy, czyli Revolucion.

O samochodzie tym pisałem pod koniec maja, kiedy do mediów trafiły informacje, że pierwszy egzemplarz pojazdu został dostarczony klientowi. W sumie powstanie 5 sztuk Zondy Revolucion, będącej rozwinięciem Zondy R (stąd wcześniej używana nazwa Zonda R Evolution).

Samochód ma monocoque wykonany z włókna węglowego i tytanu. Waży 1070 kg. Do jego napędu służy silnik AMG – V12 o pojemności 6,0 l. Jednostka rozwija maksymalnie 800 KM i 730 Nm. Motor jest sprzężony z 6-biegową skrzynią sekwencyjną, która zmienia przełożenia w 20 ms.

Obraz

Pagani Zonda Revolucion została wyposażona w system kontroli trakcji firmy Bosch. Układ ma 12 różnych ustawień. Zmodyfikowany został także ABS.

Z przodu zamontowano dodatkowe deflektory, a pomiędzy kabiną a skrzydłem pionowy stabilizator. Tylny spoiler wyposażono w system DRS, dobrze znany fanom Formuły 1. Można go włączać samodzielnie albo zdać się na elektronikę.

Wersja Revolucion dostała nowe hamulce Brembo z tarczami węglowo-ceramicznymi, które powstały przy wykorzystaniu technologii znanych z Formuły 1. Są one o 15% lżejsze od dotychczas stosowanych przez Pagani.

Pagani Zonda Revolucion kosztuje 2,2 mln euro. Cena nie uwzględnia podatków.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/19] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀