Pagani Huayra BC Roadster - wyjątkowość w wydaniu topless

Najostrzejsza wersja modelu Huayra nareszcie doczekała się otwartego wariantu, który jest jeszcze lepszy niż standardowa odmiana z dachem. Pagani stworzy tylko 40 egzemplarzy tego cuda, z których każdy został już dawno sprzedany.

Szybsze, lżejsze, piękniejsze - BC Roadster to ostateczne wcielenie Huayry.Szybsze, lżejsze, piękniejsze - BC Roadster to ostateczne wcielenie Huayry.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Pierwsza Huayra BC powstała ponad 3 lata temu. Nazwa to inicjały Benny'ego Caiola, który prywatnie jest przyjacielem Horacio Paganiego, pierwszym klientem tej marki i zapalonym kolekcjonerem supersamochodów. Najpierw jego imieniem ochrzczono odmianę z nadwoziem coupé. Teraz przyszedł czas na roadstera.

Rzadko zdarza się, by otwarte wersje supersamochodów były jeszcze lepsze od odmian z pełnym nadwoziem. Brak dachu wiąże się bowiem zazwyczaj z większą masą, dodatkowymi wzmocnieniami karoserii i jej niższą sztywnością. Tutaj jest jednak zupełnie odwrotnie, ponieważ Pagani zbudowało ten model z bardzo wytrzymałego materiału, który stanowi połączenie włókna węglowego i tytanu.

Twórcy roadstera twierdzą, że jego nadwozie w niczym nie ustępuje wersji coupé. Co więcej - jest od niej o 30 kg lżejsze. Oznacza to, że Pagani Huayra BC Roadster waży 1250 kg. Ogromna, tylna klapa skrywa oczywiście potężne, sześciolitrowe V12 stworzone we współpracy z AMG. Silnik ten generuje aż 802 KM mocy oraz oszałamiające 1050 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Całość trafia na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej, sekwencyjnej przekładni Xtrac.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Odmiana BC wyróżnia się nie tylko zwiększoną o 52 KM mocą, ale i znacząco zmodyfikowaną aerodynamiką. Włosi twierdzą, że agresywnie wystylizowane tylne skrzydło zapewnia około 500 kg docisku przy prędkości 280 km/h. Pagani nie pochwaliło się szczegółowymi osiągami. Wiadomo jednak, że auto jest w stanie wygenerować przeciążenia rzędu 2,2 G, co mówi samo za siebie.

To bez wątpienia prawdziwe dzieło sztuki na kołach przeznaczone tylko dla wybranych. Każdy z 40 egzemplarzy zaplanowanych do produkcji został już sprzedany za kwotę 2,8 mln funtów, co w przeliczeniu daje ponad 13 milionów złotych. Oznacza to, że wersja BC Roadster kosztuje prawie 3 razy tyle co standardowa Huayra w momencie debiutu w 2011 roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/13] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇