Oto nowy Volkswagen Golf VII [wideo]

Po tonach domysłów i kilogramach wizualizacji nareszcie jest - oto oficjalne zdjęcia nowego Volkswagena Golfa VII generacji, które przedpremierowo dostały się do Internetu.

Oto nowy Volkswagen Golf VII [wideo]
Rafał Warecki

04.09.2012 | aktual.: 12.10.2022 16:58

Po tonach domysłów i kilogramach wizualizacji nareszcie jest - oto oficjalne zdjęcia nowego Volkswagena Golfa VII generacji, które przedpremierowo dostały się do Internetu.

Tak jak się spodziewano, stylistycznej rewolucji nie ma (chociaż współczynnik oporu powietrza spadł z 0,31 do 0,27), a samochód za sprawą ostrzejszych linii przedniego pasa wyraźnie nawiązuje do nowszych modeli takich jak Passat, Jetta czy Touareg. Tył też został wizualnie zaostrzony, przede wszystkim za sprawą zarysu reflektorów.

Zmiany podobnego rzędu objęły oczywiście również kabinę - delikatnie przemodelowano całą deską rozdzielczą wraz z boczkami drzwi czy kierownicą - teraz mają być wyższej jakości, a nowy model zostanie podkreślony bogatszym wyposażeniem i długą listą ciekawych opcji. Auto jest dłuższe o 56 mm, szersze o 13 mm i niższe o 28 mm. Rozstaw osi zwiększono o 59 mm.

Nowy VW Golf VII został zbudowany na platformie MQB, dzięki czemu ma przestronniejsze wnętrze (więcej miejsca na nogi z tyłu oraz bagażnik większy o 30 l zmieści teraz 380 l) i niższą o około 100 kg masę własną względem poprzednika (oszczędności m.in.: 3 kg na okablowaniu, 12 kg na wyposażeniu, 26 kg na podwoziu, 38 kg na nadwoziu).

Do napędu ma posłużyć szeroka gama jednostek zasilanych benzyną, olejem napędowym oraz hybrydowych, generujących od 60 KM do 265 KM. Część z nich znana jest z poprzedniej generacji Volkswagena Golfa, a kilka to nowe konstrukcje m.in. z systemem dezaktywacji cylindrów. Klienci będą mieć do wyboru sześciobiegowe skrzynie ręczne i siedmiostopniowe DSG. Premiera na żywo dla szerokiej publiczności odbędzie się podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu.

PS Tomaszu, Macieju - dzięki za cynk!

[aktualizacja 5 września]

Według informacji prasowej jednostki napędowe będą dla tego modelu oszczędniejsze średnio o 23% - startując od najekonomiczniejszego VW Golfa VII BlueMotion zadowalającego się 3,2 l/100 km. Zamówienia na auto można składać w polskich salonach już od 17 września - jeszcze przed odsłoną w Paryżu. Bazowa wersja z silnikiem 1,2 TSI wyceniona została na 59 990 zł - czyli mimo nowocześniejszego silnika to nadal 1000 zł taniej niż poprzednia generacja. W planach jest oczywiście sportowy wariant GTI oraz R, a także odmiany nadwoziowe Golf Plus (MPV), Variant (kombi) oraz Cabrio (kabriolet).

2013 VW Golf Exterior

2013 VW Golf Mk7 Interior

2013 VW Golf Mk7 Reveal Film

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/24]

Źródło: Foto: VW

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)