OMG! Opel prezentuje Mokkę GSE – najmocniejszy elektryk w historii marki

Cechujące się wysokimi osiągami, w pełni elektryczne modele Opla to te, które marka zapowiadała pod hasłem "OMG! GSE". Mokka GSE to pierwszy z nich.

Opel Mokka GSEOpel Mokka GSE
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Opel Automobile GmbH
Marcin Łobodziński

Sercem Mokki GSE inspirowanej prototypem Mokka GSE Rally jest napęd elektryczny, który osiąga moc 207 kW (280 KM) i maksymalny moment obrotowy 345 Nm. Gwarantuje to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,9 s. Prędkość maksymalna 200 km/h czyni z Mokki GSE najszybszy w historii elektryczny model Opla.

To wciąż samochód o masie poniżej 1,6 tony, co na tle większości "elektryków" daje bardzo dobry stosunek masy do mocy. Energię zapewnia litowo-jonowy akumulator o pojemności 54 kWh. Wszystkie komponenty układu napędowego pochodzą wprost z prototypu GSE Rally.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Opel Mokka - jeszcze nie jestem taki stary

Samochód wyposażono w napęd na przednie koła z mechanicznym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu Torsen. Zoptymalizowane podwozie z unikalnymi osiami i nowymi, podwójnymi amortyzatorami hydraulicznymi, układ kierowniczy i hamulce dostrojone według rajdowych standardów. Mają się sprawdzić nie tylko na torze, ale i podczas codziennej jazdy.

Samochód wyróżniają detale inspirowane prototypem rajdowym: elementy z żółto-czarnymi akcentami na karoserii, agresywnie zarysowane zderzaki czy 20-calowe felgi aluminiowe, które uzupełniają sportowe opony Michelin Pilot Sport EV i żółte zaciski hamulcowe.

Opel Mokka GSE
Opel Mokka GSE © Materiały prasowe | Opel Automobile GmbH

We wnętrzu dominuje szaro-czarna kolorystyka przełamana żółtymi i białymi detalami. Kierowca i pasażerowie korzystają ze sportowych foteli GSE pokrytych alcantarą. Sportową atmosferę podkreślają aluminiowe pedały i nowa, sportowa kierownica, spłaszczona u góry i dołu.

Cyfrowy kokpit oparto na 10-calowym ekranie, który przekazuje kluczowe dane dotyczące m.in. osiągów GSE, przeciążeń czy zarządzania baterią. Wygląd interfejsu wpisuje się w dynamiczny, sportowy styl tej wersji modelu.

  • Opel Mokka GSE
  • Opel Mokka GSE
  • Opel Mokka GSE
  • Opel Mokka GSE
  • Opel Mokka GSE
  • Opel Mokka GSE
  • Opel Mokka GSE
[1/7] Opel Mokka GSE Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Opel Automobile GmbH
Wybrane dla Ciebie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Najsłynniejsza fuszerka drogowa w Polsce. Naprawią "fale Dunaju"
Najsłynniejsza fuszerka drogowa w Polsce. Naprawią "fale Dunaju"
Najsłynniejsza Mazda w Polsce na sprzedaż. Hanka z "M jak Miłość" wjechała nią w kartony
Najsłynniejsza Mazda w Polsce na sprzedaż. Hanka z "M jak Miłość" wjechała nią w kartony
Niemal każdy miał taki gadżet w PRL. Teraz przedmiot może wrócić do łask
Niemal każdy miał taki gadżet w PRL. Teraz przedmiot może wrócić do łask
Te silniki lepiej omijaj. Francuzi się nie popisali
Te silniki lepiej omijaj. Francuzi się nie popisali