WAŻNE
TERAZ

Upadł rząd we Francji. Nie uzyskał wotum zaufania

Odświeżony Seat Leon Cupra z większą mocą i napędem na cztery koła

Cywilne wydanie Seata Leona niedawno doczekało się odświeżonej wersji. Teraz Hiszpanie prezentują nam ostrą odmianę Cupra, która także została poddana kilku poprawkom.

Obraz
Aleksander Ruciński

Stylistyka Cupry nie zmieniła się znacząco. Zastosowano tu identyczne zmiany, co w standardowej odmianie. Oznacza to, że szybki Seat zyskał przeprojektowaną atrapę chłodnicy i reflektory, a także nowy, ostrzejszy zderzak z dyskretnymi światłami przeciwmgielnymi. Oprócz tego w gamie zagościły nowe wzory felg. Wzbogacono też paletę lakierów nadwozia i opcji wykończenia wnętrza.

Nie to jednak jest najważniejsze. Poza nieznacznymi różnicami w wyglądzie, lifting przyniósł bowiem także poważniejsze poprawki techniczne. W efekcie nowa Cupra stała się najmocniejszym, seryjnym Seatem w historii. Wszystko za sprawą 300-konnego silnika. Dotychczas dwulitrowy, doładowany motor generował maksymalnie 290 KM. Przy okazji liftingu postanowiono zwiększyć tę wartość, by uczynić Cuprę bardziej konkurencyjną propozycją w coraz bardziej wymagającym segmencie gorących hatchbacków.

Oprócz mocy wzrósł także maksymalny moment obrotowy, który teraz wynosi 380 Nm, a więc o 30 Nm więcej niż dotychczas. Co jednak ważniejsze, Seat powrócił do koncepcji stosowania napędu na cztery koła. Ostatni raz takie rozwiązanie gościło w Cuprze pierwszej generacji. W dodatku było dość rzadko spotykane. Teraz powinno się to zmienić, choć aby korzystać z tego dobrodziejstwa, trzeba zdecydować się na wersję kombi, przez Seata określaną mianem ST.

Choć producent jeszcze nie pochwalił się oficjalnymi osiągami, pewnym jest, że auto będzie szybsze niż dotychczas. Co ważne, nie chodzi tu wyłącznie o przyspieszenie, czy prędkość maksymalną, ale także o czasy osiągane na torze, ponieważ od teraz Cupra będzie standardowo wyposażona w adaptacyjne zawieszenie DCC, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego i progresywny układ kierowniczy.

Na dokładkę Seat dorzuca nowy systeam wyboru trybów jazdy z pięcioma opcjami: Comfort, Sport, Eco, Individual oraz Cupra. Oczywiście najwięcej emocji zapewni ten ostatni. Bogatsze wyposażenie jest jednym z największych profitów odświeżonego wydania. Oprócz wspomnianych już gadżetów, klienci mogą liczyć również na aktywny tempomat, asystent pasa ruchu, czy kamerę wykrywającą pieszych.

Obraz

Wszystko to w parze z większą mocą oraz napędem na cztery koła, dostępnym w odmianie ST, z pewnością nieco wywinduje cenę. Leon Cupra po face liftingu trafi do salonów w lutym. Wówczas powinniśmy poznać ceny. To od nich w dużej mierze zależy sukces tego modelu. Napęd na cztery koła powinien przyczynić się do większej popularności tego ostrego kompaktu. Jeśli Seat wyceni swoją propozycję rozsądnie, Cupra, szczególnie w wersji ST będzie stanowić dobrą alternatywę dla Hondy Civic Type R, a nawet mocniejszego, choć pewnie droższego Golfa R.

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery