Odświeżone Porsche 914 już w sprzedaży. Tanio nie jest

W odświeżonej wersji postawiono na projektorowe lampy LED, zamiast wysuwanych reflektorów
W odświeżonej wersji postawiono na projektorowe lampy LED, zamiast wysuwanych reflektorów
Źródło zdjęć: © fifteenelevendesign.com

24.08.2023 16:30, aktual.: 25.08.2023 12:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Niemal trzy lata od pierwszej zapowiedzi firma Fifteen Eleven Design zaprezentowała ostateczną wersję produkcyjną swojego restomoda Porsche 914. Ten pojazd to ukłon w stronę jednego z najmniej popularnych modeli w historii niemieckiej marki.

Projekt Porsche 914 restomod ogłoszono po raz pierwszy w 2021 r. Jego bazą jest roadster z silnikiem umieszczonym centralnie oparty na Porsche Caymanie S. 6-cylindrowe serce samochodu typu bokser o pojemności 3,8 litra przeszło solidne modyfikacje, aby uwolnić moc 380–400 KM. Niektóre ulepszenia obejmują wzmocnione elementy wewnętrzne, kute tłoki i elektroniczny moduł sterujący Life Racing. Przekłada się to na ponad trzykrotną wydajność seryjnego 914. Wszystko współpracuje z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów.

  • Porsche 914 restomod
  • Porsche 914 restomod
  • Porsche 914 restomod
  • Porsche 914 restomod
  • Porsche 914 restomod
[1/5] Porsche 914 restomodŹródło zdjęć: © fifteenelevendesign.com

Za jakość jazdy odpowiadają fachowo regulowane w trzech płaszczyznach amortyzatory typu coil-over firmy Reiger zintegrowane z architekturą zawieszenia opartą na modelu Cayman. Lepszą skuteczność hamowania zapewniają czterotłokowe zaciski Porsche Brembo, nawiercane krzyżowo i wentylowane tarcze oraz skrzynia pedałów AP Racing. Pojazd został wyposażony też m.in. w wykonany na zamówienie układ wydechowy ze stali nierdzewnej, 18-calowe koła Fuchs i opony Michelin Pilot Sport 2.

W kwestii wyglądu Fifteen Eleven zrezygnowało z oryginalnych, wysuwanych reflektorów i postawiło na projektorowe lampy LED. Ponieważ silnik Caymana jest chłodzony cieczą, a nie powietrzem, jak w oryginalnym 914, firma musiała także dostosować przedni zderzak i maskę, aby zrobić miejsce na chłodnicę. Podnoszony dach jest przejrzysty, co zapewnia jaśniejszą kabinę. Panele zewnętrzne wykonane są z włókna węglowego.

W środku znajdziemy stworzoną na zamówienie skórę zdobiącą kokpit i fotele Recaro. Przeprojektowana przegroda zapewnia większą przestrzeń na nogi. Osoby, które zamówią auto, będą mogły je samodzielnie dostosować w zakresie koloru i wykończenia. Pojazd dostępny jest w konfiguracji z kierownicą po lewej i prawej stronie. Ceny restmoda zaczynają się od 444 tys. dolarów.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (2)
Zobacz także