WAŻNE
TERAZ

Bezzałogowiec PGZ spadł w Inowrocławiu. Potwierdziła nam to policja

Odświeżone Porsche 914 już w sprzedaży. Tanio nie jest

Niemal trzy lata od pierwszej zapowiedzi firma Fifteen Eleven Design zaprezentowała ostateczną wersję produkcyjną swojego restomoda Porsche 914. Ten pojazd to ukłon w stronę jednego z najmniej popularnych modeli w historii niemieckiej marki.

W odświeżonej wersji postawiono na projektorowe lampy LED, zamiast wysuwanych reflektorówW odświeżonej wersji postawiono na projektorowe lampy LED, zamiast wysuwanych reflektorów
Źródło zdjęć: © fifteenelevendesign.com

Projekt Porsche 914 restomod ogłoszono po raz pierwszy w 2021 r. Jego bazą jest roadster z silnikiem umieszczonym centralnie oparty na Porsche Caymanie S. 6-cylindrowe serce samochodu typu bokser o pojemności 3,8 litra przeszło solidne modyfikacje, aby uwolnić moc 380–400 KM. Niektóre ulepszenia obejmują wzmocnione elementy wewnętrzne, kute tłoki i elektroniczny moduł sterujący Life Racing. Przekłada się to na ponad trzykrotną wydajność seryjnego 914. Wszystko współpracuje z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów.

  • Porsche 914 restomod
  • Porsche 914 restomod
  • Porsche 914 restomod
  • Porsche 914 restomod
  • Porsche 914 restomod
[1/5] Porsche 914 restomod Źródło zdjęć: fifteenelevendesign.com |

Za jakość jazdy odpowiadają fachowo regulowane w trzech płaszczyznach amortyzatory typu coil-over firmy Reiger zintegrowane z architekturą zawieszenia opartą na modelu Cayman. Lepszą skuteczność hamowania zapewniają czterotłokowe zaciski Porsche Brembo, nawiercane krzyżowo i wentylowane tarcze oraz skrzynia pedałów AP Racing. Pojazd został wyposażony też m.in. w wykonany na zamówienie układ wydechowy ze stali nierdzewnej, 18-calowe koła Fuchs i opony Michelin Pilot Sport 2.

W kwestii wyglądu Fifteen Eleven zrezygnowało z oryginalnych, wysuwanych reflektorów i postawiło na projektorowe lampy LED. Ponieważ silnik Caymana jest chłodzony cieczą, a nie powietrzem, jak w oryginalnym 914, firma musiała także dostosować przedni zderzak i maskę, aby zrobić miejsce na chłodnicę. Podnoszony dach jest przejrzysty, co zapewnia jaśniejszą kabinę. Panele zewnętrzne wykonane są z włókna węglowego.

W środku znajdziemy stworzoną na zamówienie skórę zdobiącą kokpit i fotele Recaro. Przeprojektowana przegroda zapewnia większą przestrzeń na nogi. Osoby, które zamówią auto, będą mogły je samodzielnie dostosować w zakresie koloru i wykończenia. Pojazd dostępny jest w konfiguracji z kierownicą po lewej i prawej stronie. Ceny restmoda zaczynają się od 444 tys. dolarów.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł