Obiecany pick-up już jest. Maxus eTerron 9 może być potężnym powerbankiem

Zgodnie z niedawnymi zapowiedziami, chińska marka Maxus wprowadza na rynek kolejny nowy model. Ich pierwszy w pełni elektryczny pickup T90 EV to coś, co już przeżyliśmy, ale właśnie nadchodzi jego następca. Nazywa się eTerron 9 i ma napęd na cztery koła.

Maxus eTerron 9Maxus eTerron 9
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Marcin Łobodziński

Nowy Maxus eTerron 9 to dopiero początek ofensywy modelowej, którą zapowiedziano w Polsce w połowie roku. Po prezentacji lekkiego dostawczaka o nazwie eDeliver 7 i odświeżeniu Delivera 9 na rynek niebawem wejdzie pick-up z napędem elektrycznym, a później spalinowym. Koncept pokazano w czerwcu, a tu już mamy gotowe auto produkcyjne.

Co to jest Maxus eTerron 9?

Pojazd typu pick-up ma (w odróżnieniu od swojego poprzednika T90 EV) napęd na cztery koła i tym samym dwa silniki elektryczne. Najpewniej tym razem zamontowane zgodnie ze sztuką projektowania samochodów, bo samochód ma niezależne zawieszenie również z tyłu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Hilux GR Sport - jeździłem nią po Saharze

Silniki te rozwijają 170 KM przy przedniej i 272 KM przy tylnej osi, co daje moc systemową na poziomie 442 KM. Należy się spodziewać dobrych osiągów, a także właściwości jezdnych, jeśli koncepcja umieszczenia silników przy osiach będzie taka, jak na przykład w elektrycznej Klasie G.

System napędu na cztery koła ma sześć wstępnie ustawionych trybów jazdy, również do poruszania się w trudnym terenie. Ponadto można indywidualnie skonfigurować tryb tak, aby dostosować pracę układu kierowniczego, moc silników i reakcję systemu kontroli stabilności, a także odzyskiwanie energii i wysokość zawieszenia do własnych preferencji. Możliwych jest ponad 400 różnych kombinacji.

Maxus eTerron 9
Maxus eTerron 9 © Materiały prasowe

Auto wyposażono w pneumatyczne zawieszenie o regulowanej wysokości. Producent obiecuje ładowność 620 kg i możliwość ciągnięcia przyczepy o masie do 3,5 tony. Oczywiście samochód będzie traktowany jak pick-up cywilny, nie do pracy.

Maxus eTerron 9 ma długość 5,5 m i odsuwaną tylną ścianę kabiny, co umożliwia transportowanie ładunków o długości do 2,4 m. Dodatkową zaletą jest umieszczony pod przednią pokrywą 236-litrowy bagażnik, w którym na przykład zakupy nie są narażone na warunki atmosferyczne. Zapowiada się to naprawdę dobrze.

Maxus eTerron 9
Maxus eTerron 9 © Materiały prasowe

Spory zasięg, ale długie ładowanie

Energię do zasilania dwóch silników elektrycznych dostarcza akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy o pojemności 102 kWh. Można go ładować skromną mocą do 115 kW. Umieszczono go w dziewięciokomorowej ramie ochronnej, dzięki czemu konstrukcja jest bardzo bezpieczna. Zasięg Maxusa eTerron 9 na jednym ładowaniu wynosi do 430 km wg WLTP w cyklu mieszanym.

Dzięki należącej do wyposażenia standardowego funkcji "Vehicle to Load" (V2L), można korzystać z baterii samochodu dwukierunkowo. Poza gniazdkami pod przednią maską i na skrzyni ładunkowej, do których można podłączyć urządzenia o mocy do 2,2 kW, samochód wyposażono także w gniazdo 6,6 kW, które jest przystosowane do zasilania np. profesjonalnych elektronarzędzi czy nawet elektromaszyn. Spokojnie można nim naładować inny samochód.

Wszystko wskazuje na to, że chiński pick-up może być dobrym konkurentem dla Forda F-150 Lightninga, który ma te same cechy i był pierwszym takim samochodem na rynku. Przekonamy się na początku 2025 roku, kiedy auto trafi do sprzedaży.

Maxus eTerron 9
Maxus eTerron 9
Maxus eTerron 9
Maxus eTerron 9
Maxus eTerron 9
+2
Wybrane dla Ciebie
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Chcieli oszukać system. Dostali 200 punktów karnych i mandaty
Chcieli oszukać system. Dostali 200 punktów karnych i mandaty
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟