Nürburgring GmbH bankrutuje - co dalej ze słynnym torem?

Podczas spotkania z Kurtem Beckiem, premierem landu Nadrenia-Palatynat, właściciel słynnego toru Nürburgring ogłosił bankructwo.

Obraz
Rafał Warecki

Podczas spotkania z Kurtem Beckiem, premierem landu Nadrenia-Palatynat, właściciel słynnego toru Nürburgring ogłosił bankructwo.

Ten drastyczny krok jest wynikiem problemów finansowych, w jakie w ostatnim czasie popadła firma Nürburgring GmbH, która zarządza obiektem. Nie oznacza to jednak zamknięcia Nürburgring, a jak zapewniano na konferencji, jedynie przejście toru pod administrację rządową do czasu rozwiązania problemów i osiągnięcia stabilności finansowej.

W 2009 roku bank ISB udzielił spółce kredytu w wysokości 330 mln na realizację przedsięwzięcia "Nürburgring 2009". Dzięki niemu bogaty w tradycje i szanowany na całym świecie tor położony w górach Eifel jest obecnie rozrastającym się nowoczesnym centrum rozrywkowym, które w sezonie organizuje ponad 200 imprez z dziedziny motorsportu.

Od strony finansowej nie wygląda to jednak tak różowo. Obecnie obiekt wymaga restrukturyzacji i kwoty rzędu 13 mln euro pozwalającej na spłacenie zaległych rat kredytu, na którego odroczenie nie zgadza się Dyrekcja Generalna ds. Konkurencji Unii Europejskiej.

Obraz

Wsparcie finansowe na cel spłaty rat zaoferowały władze landu Nadrenia-Palatynat, do którego należy 90% akcji w spółce zarządzającej obiektem. Komisja Europejska uznała to jednak za niedozwoloną pomoc finansową dla toru i zainteresowała się również wcześniejszymi zapomogami, wszczynając dochodzenie w sprawie nielegalnego finansowania Nürburgring w kwocie nawet 524 mln euro. Obecnie całkowite zadłużenie Nürburgring wynosi aż 413 mln euro, a wartość obiektu według szacunków to 126 mln euro.

O najbliższych losach toru i realizacji planowanych przedsięwzięć rozstrzygnie najprawdopodobniej sąd. Brak inwestora oznacza dość poważne zmiany w planie zagospodarowania przestrzeni wokół legendarnego Nürburgring i wstrzymanie dużej części planowanych inwestycji, a w skrajnej sytuacji nawet zamknięcie obiektu.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił