Nowy Volkswagen Golf GTI - w końcu oficjalnie

O nowym Volkswagenie Golfie w specyfikacji GTI mówi się już od jakiegoś czasu. W końcu model ten w formie konceptu zadebiutował podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego w Paryżu. Przed startem salonu samochodowego w Genewie Volkswagen w końcu zdecydował się ujawnić pierwsze oficjalne zdjęcia i informacje dotyczące najnowszego Golfa GTI.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

O nowym Volkswagenie Golfie w specyfikacji GTI mówi się już od jakiegoś czasu. W końcu model ten w formie konceptu zadebiutował podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego w Paryżu. Przed startem salonu samochodowego w Genewie Volkswagen w końcu zdecydował się ujawnić pierwsze oficjalne zdjęcia i informacje dotyczące najnowszego Golfa GTI.

Zgodnie z przewidywaniami produkcyjny model jest praktycznie identyczny z zaprezentowanym w Paryżu konceptem. Wyróżnia się więc nieco agresywniejszym body kitem, który mieliśmy już okazję widzieć w nowym Golfie GTD. Jest zadziorny zderzak przedni, czerwony pasek przebiegający przez atrapę chłodnicy i reflektory, nowe listwy progowe, spoiler dachowy, przyciemnione klosze lamp tylnych oraz dwie końcówki wydechu. Nie zabrakło również nowych, 17-calowych felg aluminiowych z oponami 225/45.

Przejdźmy do najważniejszego: zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami dzięki płycie podłogowej MQB nowy Golf GTI jest nieco lżejszy od swojego poprzednika - waży 1351 kg. Pod maską zainstalowano 2,0-litrowy, turbodoładowany, czterocylindrowy silnik benzynowy, który w podstawowej specyfikacji generuje 220 KM. Dla bardziej wymagających przygotowano pakiet GTI Performance, dzięki któremu moc jednostki napędowej wzrasta do 230 KM.

Obraz

Klienci będą mogli zdecydować się na 6-biegową skrzynię manualną lub dwusprzęgłową skrzynię DSG. Warto zaznaczyć, że Golf GTI siódmej generacji wyposażony w ręczną skrzynię biegów przyśpiesza do pierwszych 100 km/h w 6,4 s. Poprzednik osiągał tę prędkość w 6,9 s przy mocy 210 KM.

We wnętrzu bez większych zmian w stosunku do standardowej odmiany: sportowa kierownica oraz kubełkowe fotele z charakterystyczną tapicerką w kratę.

Nowy Volkswagen Golf GTI zadebiutuje podczas salonu samochodowego w Genewie, a niemieckie salony zaczną zbierać na niego zamówienia już w marcu. Ceny w Niemczech wystartują od 28 350 euro.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/5] Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoops

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam