Obraz

Nowy Opel Insignia Grand Sport (2017) – premiera

Marcin Łobodziński

Wreszcie zadebiutował nowy Opel Insignia, znacznie odchudzony i bardziej zaawansowany technicznie od poprzednika.

To jedna z ważniejszych, jeżeli nie najważniejsza premiera tego roku. Insignia czekała na swojego następcę od kilku lat, ale czas płynął szybciej, a ciśnienie wzrastało od premiery nowej Astry. Wszystko co się dało poprawić poprawiono. Nawet nazwę na Insignia Grand Sport.

I tak już niemały Opel Insignia został jeszcze powiększony. Grand Sport jest dłuższy o 67 mm (4897 mm), a rozstaw osi powiększono o 92 mm, co daje wymiar 2829 mm. Jednak samo nadwozie jest lżejsze o 60 kg, a łącznie z innymi elementami nowa Insignia waży średnio o 175 kg mniej od poprzednika.

Obraz

Stylistycznie auto zbliżyło się do segmentu E, ponieważ nie tylko jest większe, ale ma także szerszy rozstaw kół o 11 mm i jest o 29 mm niższe. Inna sprawa, że nowa Insignia wygląda po prostu elegancko i przypomina tzw. czterodrzwiowe coupé. Opel zadbał także jak w przypadku Astry o dobry współczynnik oporu powietrza, wynoszący 0,26.

Chcieliśmy, aby nowa Insignia Grand Sport była postrzegana, zarówno w proporcjach, jak i w detalach, jako ekskluzywny samochód wyróżniający się jakością. Na jej styl składają się łagodne linie i subtelne powierzchnie połączone z ostrymi, precyzyjnymi krawędziami, uwydatniającymi dynamiczne proporcje nadwozia. Samochód wydaje się dłuższy, niższy i szerszy niż jest w rzeczywistości i zdecydowanie wygląda na ekskluzywny model. Każdy element jego stylistyki kojarzy się z technologią i najwyższą precyzją. Nowa Insignia jest niezwykle atrakcyjną propozycją pod względem relacji ceny do wartości, dającą poczucie posiadania ekskluzywnego samochodu klasy wyższej.

Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania w europejskim oddziale firmy Opel
Obraz

Zupełnie nowa, a jakże podobna do Astry jest deska rozdzielcza, która w pewnym sensie definiuje odbiór całego wnętrza. Jest narysowana dokładnie w ten sam sposób co w kompaktowej Astrze, ale to nie umniejsza Insignii, ponieważ wzornictwo jest odpowiednie do tej klasy samochodu, a modny minimalizm utrzymano i tutaj. Pasażerowie mogą się cieszyć przestrzenią o 32 mm większą na wysokości ud, 25 mm na poziomie ramion i kolan oraz 8 milimetrów nad głową. Bagażnik ma pojemność 490 litrów, czyli jest mniejszy o 10 litrów od obecnej generacji w wersji sedan i o 40 litrów od hatchbacka.

Technika nowego Opla Insignii Grand Sport

Wszystkie rozwiązania techniczne zastosowane w nowej Astrze oczywiście znajdą się w nowej Insignii, a jedną z ważniejszych nowości w marce są dopracowane reflektory LED IntelluLux z dwukrotnie wyższą liczbą segmentów diodowych – 32 w porównaniu z 16 w Astrze. Oznacza to, że reflektory Insignii będą oświetlały drogę jeszcze dokładniej i reagowały z wyższą precyzją na to, co się dzieje przed samochodem.

Obraz

W reflektorach tych opracowano funkcję aktywnego doświetlania łuku drogi. Działa to tak, że w zależności od kąta skrętu pojazdu – nie kierownicy - intensywność światła emitowanego przez segmenty diodowe oświetlające wewnętrzną stronę łuku wzrośnie, aby lepiej doświetlić tor jazdy, natomiast światła po zewnętrznej stronie łuku są przyciemniane.

Ponadto specjalny punktowy reflektor umieszczony w module świateł mijania zapewnia dodatkowe oświetlenie przy włączonych światłach drogowych o zasięgu do 400 metrów. Opel podkreśla, że w porównaniu z laserowymi światłami drogowymi jest to rozwiązanie tańsze, a także bardziej funkcjonalne, ponieważ reflektora punktowego można używać znacznie częściej niż laserowego.

Ponadto w Oplu Insignii debiutuje wyświetlacz HUD z informacjami wyświetlanymi na szybie czołowej oraz system kamer 360 stopni. Pozostałe urządzenia bezpieczeństwa czynnego i systemy asystujące kierowcę znane z Astry przeniesiono do Insignii.

Obraz

Podobnie jak fotele przednie AGR z funkcją masażu, ogrzewania i wentylacji, nowy system multimedialny IntelliLink z poprawionymi interfejsami Apple CarPlay i Android Auto, system Opel OnStar oraz moduł umożliwiający ustanowienie punktu dostępowego 4G LTE4 Wi-Fi.

Na razie producent nie podał żadnych informacji na temat silników, ale tu rewolucji się nie spodziewam. Stawiam nawet na to, że gama jednostek nie ulegnie zmianie, a jeżeli już, to pojawi się jeden nowy motor. Są natomiast szczątkowe informacje o supernowoczesnym napędzie na cztery koła z systemem wektorowania momentu obrotowego oraz o nowej, automatycznej przekładni z ośmioma przełożeniami. O ile w przypadku pierwszego nie czekałbym na jakąś techniczną rewolucję, to w zakresie automatycznych skrzyń biegów już najwyższy czas na nowości.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów