Nowy Mercedes-Benz Klasy E Kombi oficjalnie zaprezentowany

Mercedes zaprezentował Klasę E generacji W213 w lutym tego roku. Teraz przyszedł czas pokazać światu odmianę kombi.

Mercedes-Benz Klasy E Kombi (2017)Mercedes-Benz Klasy E Kombi (2017)
Mariusz Zmysłowski

Wygląd nowego Mercedesa nie zaskakuje. Klasa E stała się dużo bardziej okrągła i daleko jej do kanciastych poprzedników. Jak się okazuje, nawet na nadwoziu praktycznej odmiany kombi nie znajdziemy wielu ostrych krawędzi. Tył, który dotychczas był bardzo konserwatywny, zyskał dosyć obłe lampy.

Mercedes-Benz Klasy E Kombi (2017)
Mercedes-Benz Klasy E Kombi (2017)

Klasa E, wraz z konwersją z sedana do kombi zyskała także spory bagażnik. Kufer mieści tutaj 670 litrów w wersji standardowej, którą można powiększyć o 30 dodatkowych litrów, regulując kąt pochylenia oparć, dzielonych w proporcjach 40:20:40. Po złożeniu kanapy do dyspozycji właściciela nowej Klasy E Kombi będzie 1820 l. To oznacza, że bagażnik względem poprzedniej generacji urósł o 135 l w wersji pełnej i zmalał o 25 litrów w podstawowej.

Przestrzeń bagażowa tego pojemnego Mercedesa ma szerokość 1100 mm, co oznacza, że do kufra Klasy E Kombi można zmieścić europaletę. W zależności od wybranej jednostki napędowej, ten wóz będzie w stanie przyjąć na pokład do 745 kg obciążenia, a na wysuwanym haku na holu pociągnie do 2100 kg.

Mercedes-Benz Klasy E Kombi (2017)
Mercedes-Benz Klasy E Kombi (2017)

Standardowe wyposażenie nowego kombi Mercedesa ma obejmować między innymi Easy-Pack, czyli otwieranie bagażnika gestem, wykonywanym nogą pod zderzakiem. Kupując Klasę E w nowej wersji nadwoziowej dostaniemy także ESP z systemem stabilizacji przyczepy. Opcjonalnie można zamówić jeszcze Crosswind Assist. Dla wymagających komfortu mamy dobrą wiadomość - w standardzie znajdziecie też samopoziomujące zawieszenie pneumatyczne na tylnej osi.

Mercedes-Benz Klasy E Kombi (2017) - bagażnik
Mercedes-Benz Klasy E Kombi (2017) - bagażnik

Na początku w ofercie Mercedesa Klasy E Kombi znajdą się trzy diesle:

  • E200d - 2,0 R4, 150 KM
  • E220d - 2,0 R4, 194 KM
  • E350d - 3,0 V6, 258 KM

Gamę uzupełnią 4 silniki benzynowe:

  • E200 - 2,0 R4, 184 KM
  • E250 - 2,0 R4, 211 KM
  • E400 - 3,5 V6, 333 KM
  • AMG E 43 - 3,0 V6, 401 KM

Wszystkie silniki będą parowane standardowo ze skrzynią 9G-Tronic.

Mercedes-AMG E 43 Kombi (2017)
Mercedes-AMG E 43 Kombi (2017)

Póki na liście oferowanych jednostek nie pojawi się bestia z oznaczeniem E 63, najmocniejszą odmianą będzie AMG E 43. Ta ponad 400-konna wersja ma rozpędzać się do 100 km/h w 4,7 s. W standardzie będzie oferowana z pełnym, pneumatycznym zawieszeniem, skrzynią 9G-Tronic z krótszymi przełożeniami i napędem 4Matic z rozdziałem mocy między przodem a tyłem w proporcjach 31:69.

Zamówienia na Klasę E będzie można składać już pod koniec lata. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w ostatnim kwartale.

Mercedes-Benz Klasy E Kombi (2017) - zdjęcia

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/61] Źródło zdjęć: |

Mercedes-AMG E43 Kombi (2017) - zdjęcia

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/18] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
Szef Forda o Chińczykach: "mogą wyeliminować nas z gry"
Szef Forda o Chińczykach: "mogą wyeliminować nas z gry"
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Polska europejskim liderem w redukcji śmiertelności na drogach. Wystarczyło 5 lat
Polska europejskim liderem w redukcji śmiertelności na drogach. Wystarczyło 5 lat
Koniec płacenia na bramkach w Chorwacji. Duże zmiany na autostradach
Koniec płacenia na bramkach w Chorwacji. Duże zmiany na autostradach
Policyjny pościg w Żyrardowie zakończony spektakularnym finałem
Policyjny pościg w Żyrardowie zakończony spektakularnym finałem
Najszybsza Škoda Fabia wyceniona w Polsce. Lepiej usiądź, zanim zobaczysz cenę
Najszybsza Škoda Fabia wyceniona w Polsce. Lepiej usiądź, zanim zobaczysz cenę
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Widziałem dwa nowe silniki Toyoty. Jeden będzie popularny, drugi wściekle mocny
Widziałem dwa nowe silniki Toyoty. Jeden będzie popularny, drugi wściekle mocny
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę
Nowy etap dla Century. Toyota chce zbudować markę konkurującą z Rolls-Roycem
Nowy etap dla Century. Toyota chce zbudować markę konkurującą z Rolls-Roycem
Długo nie pożegnają spalinówek. Prezes marki podał datę
Długo nie pożegnają spalinówek. Prezes marki podał datę