Nowości marki Chevrolet na Frankfurt Motor Show 2013
Spark w specjalnej wersji Bubble Edition, Cruze z nowym dieslem, Aveo i Orlando z lepszym wyposażeniem – to wybrane samochody, które Chevrolet zaprezentuje we wrześniu we Frankfurcie.
08.08.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:52
Spark w specjalnej wersji Bubble Edition, Cruze z nowym dieslem, Aveo i Orlando z lepszym wyposażeniem – to wybrane samochody, które Chevrolet zaprezentuje we wrześniu we Frankfurcie.
Chevrolet nie szykuje na niemieckie targi premier nowych modeli. Na salonie nie zobaczymy np. nowego wcielenia modelu Cruze. Debiut samochodu został przesunięty. Obecna generacja dobrze się sprzedaje, a nowa zostanie wprowadzona na rynek pod koniec 2015 r.
Chevrolet skupia się na rozwijaniu obecnej gamy. We Frankfurcie pokaże m.in. model Spark Bubble Edition. Samochód wyróżnia się błotnikami i maską oklejonymi wzorem w bąbelki (białe bądź różowe) i 15-calowymi felgami z lekkich stopów. Fotele zostały wykończone sztuczną skórą. Auto będzie dostępne w wybranych krajach europejskich.
Chevrolety Aveo w wersjach wyposażonych w system multimedialny MyLink będą miały seryjną kamerę cofania. Bogatsze warianty dostaną ponadto obudowy lusterek zewnętrznych z kierunkowskazami z diod LED.
Oferta silnikowa modelu Cruze zostanie rozszerzona o jednostkę wysokoprężną o pojemności 1,7 l i mocy 110 KM. Jest to najbardziej ekologiczny motor, który będzie można zamówić do kompaktu Chevroleta. Charakteryzuje się emisją dwutlenku węgla na poziomie 99 g/km.
Cruze dostanie ponadto poprawiony MyLink (z możliwością połączenia ze smartfonem i ekranem z dużymi ikonami, będzie dostępny w droższych wersjach), układ rozpoznawania głosu, system ostrzegający o pojazdach w martwym polu (Side Blind Zone Alert) oraz lusterka z kierunkowskazami LED.
Lusterka zewnętrze z diodami otrzyma również Orlando. W katalogu tego MPV znajdą się nowe wzory felg w rozmiarach 16, 17 i 18 cali. Tak samo jak Cruze Orlando będzie miał poprawiony system MyLink (z 7-calowym, kolorowym ekranem) i Side Blind Zone Alert. Chevrolet będzie montował w vanie układ wspomagający parkowanie równoległe. Wersje z benzynowym silnikiem 1,4 będą mogły mieć 6-stopniową skrzynię automatyczną.
Odmiany Malibu z ręcznymi przekładniami i dieslem 2,0 dostaną system start/stop. Producent deklaruje, że rozwiązanie to zbije średnie zużycie paliwa do 4,7 l/100 km, a emisję CO2 do 125 g/km.
Chevrolet Trax z 1,4 turbo pod maską będzie od jesieni występował także z napędem na przód. Model z takim silnikiem i 6-biegowym manualem będzie przyspieszał od 0 do 100 km/h w 9,5, spalał średnio 6 l/100 km i emitował do atmosfery 139 g/km dwutlenku węgla.
Źródło: WCF