Nowe Subaru Levorg. To nie lifting, tylko auto stworzone od zera

Druga generacja Subaru Levorg właśnie została zaprezentowana. Choć auto bardzo podobne jest do poprzednika, tak zostało oparte na zupełnie nowej płycie podłogowej. Na razie informacje dotyczą japońskiej wersji, ale możemy już chociażby zobaczyć jak zmieniło się wnętrze.

Levorg wygląda całkiem nieźle i od razu widać, że to SubaruLevorg wygląda całkiem nieźle i od razu widać, że to Subaru
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Nowe Subaru Levorg jest bardzo podobne do konceptu Levorg Prototype STi, który to Japończycy pokazali podczas zeszłorocznych targów w Tokio. To daje nam nadzieję, że kolejne STi będzie oparte właśnie na tych liniach. Nie miałbym nic przeciwko!

Na razie dostępne są zdjęcia tylko japońskich egzemplarzy
Na razie dostępne są zdjęcia tylko japońskich egzemplarzy © mat. prasowe

Levorg, oparty na nowej płycie Subaru Global Platform, jest dłuższy (o 65 mm), wzrósł też jego rozstaw osi (o 20 mm). To oznacza więcej miejsca dla podróżujących na tylnej kanapie jak i większy bagażnik, teraz mający 522 litry. Japończycy postawili nie tylko zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, ale i ekrany. W kabinie mamy nie tylko zastępujący klasyczne zegary moduł o rozmiarze 12,3 cala, ale i prawie 12-calowy ekran systemu multimedialnego.

Subaru pozostaje przy filozofii silników typu boxer. Pod maską znajdziemy nowy motor o pojemności 1,8 l, który generuje 177 KM w zakresie 5200-5600 obr./min i 300 Nm w zakresie 1600-3600 obr./min. Moc trafia na koła poprzez (również nową) przekładnię bezstopniową, choć inżynierowie postarali się, by imitowała ona 8 klasycznych przełożeń. Napęd na 4 koła jest standardem.

Krążą plotki, że Levorg będzie dostępny też w wersji STI. Nie wiadomo jednak co mogłoby napędzać takie auto. Mówi się o jednostce 2,4 l lub rozwinięciu obecnego 1,8 l. Nie brakuje też teorii o zupełnie nowym motorze. Cóż, pozostaje nam czekać na oficjalne informacje od producenta…

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/11] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne