Nie płaczcie za następcą Toyoty GT86. W przeciwieństwie do BRZ trafi do Europy

Bliźniacze Subaru BRZ i Toyota GT86 bardzo długo gościły na rynku. Debiutujące w 2012 r. opuściły już wielką scenę i oczekują na swoich następców. O tym, że BRZ nie zagości w Europie, można słyszeć od jakiegoś czasu, ale niektórzy podciągają pod tę informację także GT86. To jednak nie jest prawda.

Druga generacja Toyoty GT86 najprawdopodobniej będzie nazywała się GR86Druga generacja Toyoty GT86 najprawdopodobniej będzie nazywała się GR86
Źródło zdjęć: © fot. Szymon Jasina
Filip Buliński

Podczas gdy Subaru szykuje się na wielką premierą drugiej generacji swojego coupe BRZ, która ma nastąpić 18 listopada, na portalu Autocar pojawiła się wiadomość, iż Japończycy nie planują wprowadzenia auta na Stary Kontynent. Tak powiedział w rozmowie z portalem rzecznik prasowy owej marki. W wywiadzie padło też stwierdzenie, że BRZ będzie przeznaczony wyłącznie na rynek amerykański.

Wydaje się to dosyć dziwne, że Japończycy pominą nawet rodzimy rynek przy debiucie drugiej generacji bardzo udanego i cieszącego się dużą popularnością samochodu. Co więcej, niektóre portale motoryzacyjne wywnioskowały, że Toyotę GT86, która jest bliźniaczym modelem Subaru BRZ, czeka ten sam los.

Jak udało mi się nieoficjalnie dowiedzieć, nic takiego nie będzie miało miejsca. Faktem jest, że następca Toyoty GT86 zadebiutuje później niż brat z Subaru, ale nie ominie on europejskiego rynku. Najprawdopodobniej zmieni także nazwę na GR86, co z uwagi na nazewnictwo sportowej gamy modelowej Toyoty jest raczej oczywiste. Kiedy więc możemy się go spodziewać? Tego jeszcze nie wiemy, ale auto zagości na rynku w przeciągu roku.

Kwestie związane z napędem GR86 poznamy najprawdopodobniej przy okazji premiery BRZ – mimo różnic w rynkach, na których będą dostępne, to wciąż bliźniacze konstrukcje. Od dawna mówi się o zastosowaniu wolnossącego silnika 4-cylindrowego o pojemności 2,4 litra, mocy 220 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 240 Nm. Napęd na tylne koła i 6-stopniowa skrzynia manualną mają zostać oczywiście podtrzymane, a w opcji znajdziemy też przekładnię automatyczną.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł